Advies over aankoop, is deze echt?

Toevallig Ron Sonders ? Is een betrouwbaar horlogemaker. Zou je m daar ook kunnen laten checken indien in de buurt.

Zo, net aan de telefoon gezeten met de verkoper. De bon van de reparatie zit er dus bij en het is bij Ron Sonders gedaan. Totale kosten van de reparatie waren 380 euro. Openmaken is geen probleem gelukkig, maar hij wil dat wel doen bij die Ron, is dat raar? Gelukkig is Utrecht niet ver van Leusden. De prijs kan nog naar beneden, naar 1350 euro. Wat denken jullie? Kopen?

1 like

Als jij het dat extra geld waard vind en het blijkt inderdaad om een geserviced horloge te gaan,waarom niet?

Let wel…een gerepareerd horloge hoeft nog geen geserviced horloge te zijn dus ik zou wel even nagaan wat die reparatie precies inhield,anders ben je zo weer 300 kwijt voor de onderhoudsbeurt.

Dankjewel! Hij las net alles op wat er aan gedaan was, ik volgde het alleen niet echt. Uurwerk is helemaal gereviseerd. Ik ga een afspraak maken. Bedankt voor de goede tips, echt wat aan gehad!

1 like

Hier op het forum staar er 1 te koop van @kabrong. Dat is een 100% verkoper en die van hem is een stuk goedkoper.

2 likes

1250 euro voor een horloge zonder papieren, zonder service verleden en zonder weet van bouwjaar?

Dat 100% betrouwbaar zal ik zeker niet betwisten. Ofwel het horloge met een beurt in 2015 voor 1350 euro is erg goedkoop, of de prijs van 1250 toch wat aan de hoge kant.

You be the judge.

Laten controleren en als het klopt kopen :wink:
Eerste 4 jaar zonder zorgen en lekker dragen!

1 like

Moeilijke keuze, ik hecht zelf wel veel belang aan een full-set maar ik denk dat ik minder kritisch zou zijn als het voor daily wearer is. Daarnaast kan je de klok altijd weer compleet maken, dozen en handleidingen worden wel af en toe verkocht en COSC certificaat/en andere certificaten + hangtag zijn via Omega wel na te bestellen alleen kom je dan qua prijs weer dusdanig uit dat je beter gelijk een full-set had kunnen kopen. Staat van het horloge kan wellicht de doorslag geven.

Kan zomaar als je een tool ervoor hebt. Als ie open ligt kan je gelijk een aantal dingen controleren, natuurlijk de echtheid van het uurwerk, het serienr op het uurwerk moet bovendien matchen met het serienr op de kast. Staat van de O-ring, vuil/stof in de kast? Anti-magnetic cover nog aanwezig en zit er wel of geen slijtagespoor van de rotor op? Hoe staat de afstelschroef van het uurwerk, aan het einde van zijn +/- bereik of beetje rond het midden?.

Dit heb ik nog nooit gehoord. Naar mijn weten doet Omega dit niet. Hoe zeker weet je dit?

Kopie COSC certificaat is altijd op te vragen, echter als je een model Seamaster hebt met een creditcard certificaat krijg je dan wel een papieren versie. Van horen/zeggen/lezen kost(te) dit ca. 25.
De pictogram certificaat en hangtag had iemand op ander forum met succes opgevraagd, via rechtstreeks mailwisseling met Omega. Ik wil zelf nog een hangtag nabestellen, dus wie weet kan ik hier meer over vertellen binnenkort.

1 like

Bij dit kaliber horloges proberen voor full sets te gaan. Is naderhand ook veel makkelijker met de eventuele verkoop, geloof me.

1 like

“De bon van de reparatie zit er dus bij en het is bij Ron Sonders gedaan. Totale kosten van de reparatie waren 380 euro. Openmaken is geen probleem gelukkig, maar hij wil dat wel doen bij die Ron, …is dat raar…?”

Nee helemaal niet , de verkoper wil dat het goed gebeurd !

1 like

Doch, als je van plan bent het horloge te houden, geen waarde hecht aan een doos in de kast en het horloge op echtheid kan controleren, who cares?

Scheelt je een bedrag wat je makkelijk kan gebruiken om het horloge nog een goede servicebeurt te geven na een tijdje.

1 like

Ik heb nog wel een officiele Omega rode leder bewaardoos en witte omdoos liggen waar hij destijds in gekomen moet zijn. Die mag weg voor een prijsje. PB maar bij interesse @GVB78.

Als nieuw lid mag je maar een beperkt aantal reacties geven :frowning:

Vandaag afgesproken om het horloge te bekijken. Wat een desillusie! Had me er zo op verheugd maar ik vond hem er best wel slecht uitzien. Dikke kras op het glas, bandje sloot niet heel goed. Heb nu twee anderen op het oog, een Quartz voor 1400 euro of de automaat voor 1600 euro. Allebei met alles en de automaat in 2014 gereviseerd. Welke zouden jullie nemen?

Sowieso de automaat.
De quartz is een stuk minder waard en is bijna niet te verkopen.

Verder… van je vrienden moet je het hebben!

Eentje met fatsoenlijke foto’s.

Mja, hij wist er een te koop, verder eigenlijk niets.

Andere optie is vet afdingen en dan laten fixen. Geen idee wat je daaraan kwijt zou zijn eerlijk gezegd. Maar gelukkig is er Ferrie Schweitzer.