Je hebt het wel over een Seiko 6R15 uurwerk. Dit is gewoon de standaard 7s26 met winding en hacking.
Deze heeft 21,600 vph, wat relatie laag is wat ze minder nauwkeurig maken, maar ze hebben niet snel onderhoud nodig. Ik snap niet waarom seiko dit soort uurwerk stopt in een horloge duurder dan 300 euro.
Ik ben zelf meer van van de high beat movements zoals de 6R21 wat mijn favoriete modern uurwerk is van seiko. Ik krijg ook binnenkort een Lord Marvel 36000 binnen.
Een 6R15 uurwerk is een uitbreiding van de 7S26. Veel uurwerken die Seiko nu gebruikt zijn upgrades van de 7s26. Ik heb wel mijn huiswerk gedaan😇
De 4R36 en 4R35 zijn ook heel erg gebaseerd op de 7S26. Als je naar iets geavanceerde uurwerken van Seiko gaat dan gebruiken ze echt andere onderdelen
De 4r36 is een 7s26 met hacking en winding. De 6r15s hebben een andere balans en veer waardoor de power reserve 50 uur is en de specificaties beter zijn
De 6R21 is zeker beter dan de 6R15. Maar als het een “high beat movement” is, dan enkel in historische termen, toen 3Hz nog de norm was. Dat is al even geleden
Ja, hij kwam ruim binnen de specificaties terug. Ik heb hem wel gelijk (met verlies) doorverkocht. Na meerdere keren ellende te hebben gehad met 6R15 uurwerken, en ook afwerkingsfouten, ben ik genezen. Voor mij geen Seiko meer (uitzondering zou een Grand Seiko zijn).
Het horloge zelf is al weer een paar keer doorverkocht op het forum, door, gezien de vraagprijzen, betere verkopers dan ik
Ik blijf ze wel erg mooi vinden hoor, en bewonder ze tegenwoordig op 1,5m afstand