Advies servicebeurt 2 omega's

Ach, toen was 410 gulden waarschijnlijk een behoorlijke bak geld. Niet te veel over nadenken, lekker dragen en inderdaad zeker niet wegdoen.

Was mijn eerste geld verdiend in de ā€œgroteā€ vakantie.

2 likes

Wat een schitterende horloge! :+1:
En na het zien op YT nog mooier.

@ejh Gewoon lekker door Omega laten doen. Als je dure spullen wilt hebben, moet je ook met de onderhoudskosten rekening houden. Daarnaast krijg je flinke garantie van Omega en worden er weer originele onderdelen gebruikt. Je laat een Ferrari toch ook niet onderhouden door garagebedrijf Ɩzkan o.i.d? (Niet lullig, spottend of denigrerend bedoelt btw).

2 likes

Hi Vincent,
Misschien heeft Sergej toch wel een beetje gelijk, Ik heb (nu) nog steeds geen dure spullen, heb die ook nooit gewild. Ik wilde in 1968 een ā€œduikershorlogeā€. Zag die in de etalage van Siebel. Overigens was de repassage door Ferrie het eerste onderhoud in al die jaren. De garantie van Omega is ook maar beperkt, de servicing kost een veelvoud van de aanschafwaarde. Misschien mollen ze het uiterlijk wel, daar ben ik bang voor. Snap je?

1 like

Dat is voor veel mensen een reden om het horloge niet naar het Benelux service center te sturen, omdat je geen persoonlijk contact met de uurwerktechnicus hebt die de service/reparatie doet.

Een zelfstandige horlogemaker die tevens gecertificeerd is kan dezelfde onderdelen krijgen en dezelfde garantie geven.
Maarrrrrr met hem/haar kun je wƩl afspraken maken over het behoud van patina en andere wensen.

Dank Lowieke,
Ik had meteen het vertrouwen in Ferrie Schweitzer voor mijn horloge! Ik ben so woe so niet goed van vertrouwen. En dat is niet beschaamd gebleken. Het was de autoritten zeker meer dan waard.

1 like

Dat zou ik ook overwegen maar dan wel gewoon dragen tot er wat mis gaat of hij slecht begint te lopen. Slijtage onderdelen van het uurwerk zitten namelijk allemaal in de prijs inbegrepen. Doe je dat niet vind ik het wel erg zonde om iedere 8 jaar dat bedrag neer te tellen terwijl er weinig versleten onderdelen vervangen hoeven te worden.

1 like

Hi Koekoek, het enige dat, naast reiniging, moest gebeuren was nieuwe oliƫn. En een nieuwe kroon. Dus de waterdichtheid was, snap ik, niet meer gegarandeerd. Overigens, wel de juiste kroon!

Snap ik helemaal Jan! Met een helemaal origineel vintage horloge kan je ook beter goed oppassen met waar je hem laat servicen. Ik zou (wegens het persoonlijke contact) hem ook laten servicen bij een zelfstandige horlogemaker, helemaal als hij Omega gecertificeerd is. Helemaal na de verhalen die ik van AVW heb gehoord over zijn ervaring met bijvoorbeeld het laten servicen van een vintage IWC door IWC zelf. Daar krijg je bijna nachtmerries van :confounded: . Mijn bericht was eigenlijk ook meer bedoeld voor EJH. Hij heeft namelijk redelijk ā€œnieuweā€ modellen.

Hi Vincent, bedankt voor je reactie, Ik heb van Ferrie, begrepen in een persoonlijk gesprek, dat hij voor Omega-horlos alle service kan verlenen omdat hij door Omega (heb hem gevonden op de site van Omega) gecertificeerd is. Dat was voor mij een hele geruststelling. Ik bezit alleen naar mijn twee Omega’s en weet absoluut niks van andere merken. Heb daar ook niks mee.

1 like

Maximumprijzen mag, minimum niet!
Verbod op verticale prijsbinding …

Niet geheel correct. Een 8500 kan door ieder service center zelf gedaan worden mits je de juiste tools in huis hebt. Vraagt wel een investering…

Gewoon naar Wesseling en Vreeker gaan te Alkmaar Die zijn officieel Omega
Ik laat al mijn horloges daar doen.
Ze zijn gewoon goed misschien niet de goedkoopste !
Maar dan gebeurt het wel echt goed!

Ik zou met een 8500 alleen naar officieel service center gaan. 580 euro is ook een redelijke prijs. Breng je auto weg voor ander halve dag en het kost je meer :joy:.

Een 8500 heeft iets meer aandacht nodig dan een Eta. Kast zal worden voorzien van originele pakkingen. Wesselink en Vreeker kan dit inderdaad prima.

Ik heb mijn horloge toch naar Zwitserland gestuurd. Gaat ongeveer een half jaar duren (eind mei 2021) en gaat €575,= kosten. Alleen het glas wordt vervangen en een paar tandwieltjes. Ik wilde hem niet laten polijsten, het zijn uiteindelijk Mijn eigen ( militaire dienst en zo) krassen.
Dan kan ā€˜ie weer 50+ jaren mee……….

2 likes

Bruut horloge die Seamaster 300. Die zijn momenteel een klein fortuin waard :slightly_smiling_face: Lekker laten servicen en weer om de pols :+1:

Je verwacht hem pas mei 2022 terug toch? Hoe zeker weet je dat die in originele staat blijft?

1 like

Heb begin 2021 een Speedmaster met 321 uurwerk door gestuurd naar Omega Biel.

Hebben zich keurig gehouden aan de afspraken: niet polijsten en wijzerplaat met wijzers behouden zoals aangeleverd.

2 likes

Nou zullen ze naar jou ook eerder geneigd zijn goed te luisteren naar de aanvullende instructies. :face_with_monocle: :ok_hand: