Advies: Vostok Amph bronzen bezel

Zoutzuur heb ik niet zomaar even liggen haha. En dan moet je wel goed weten wat je doet volgens mij :stuck_out_tongue: hoe doe jij dat dan / hoe kom je eraan?

Thnx!

Oh…
haha ja zie het nu, had er naar gezocht maar kwam alleen heel oude topics tegen. Als ik hem binnen heb zal ik het vervolg daar doen :+1:t2:

1 like

Ja zoutzuur moet je niet over je heen of in je ogen krijgen maar op zich als je thee kunt zetten kun je dit ook haha (zakje in water laten weken en er weer uit halen zonder alles over jezelf heen te gieten). Het is gewoon te koop bij de Gamma, nog geen €3 voor een half litertje en het staat geloof ik bij de thinner en spititus enzo.

@TheFinalHour Wat een tip. Spannend :stuck_out_tongue: Ziet er nl. mooi uit en laat de vorm intact (geen krassen of vervorming door ongelijk schuren). Ik denk dat ik dit ga doen. Als je nog tips hebt (hoe lang, kan het in elk soort bakje qua materiaal enz) dan hoor ik t graag.

Zet een veiligheidsbril op!
1 spatje in je oog en je bent zuur.

1 like

1 like

Inderdaad absoluut een bril op, liefst handschoentjes aan, lange mouwen etc en doe het naast de kraan zodat je meteen kan spoelen mocht er onverhoopt iets spetteren. Gebruik een glazen bakje, in ieder geval geen aardewerk o.i.d. Maak een haakje van een stukje ijzerdraad zodat je de bezel er makkelijk uit kunt vissen. Eventuele huisdieren en kinderen ver uit de buurt houden natuurlijk. De reactie zelf is vrij tam, er ontstaan na verloop van tijd kleine bubbeltjes maar het gaat niet heftig bruisen ofzo, de bezel kan je gewoon laten weken tot alle chroom eraf is, dat duurt in mijn herinnering een uur of 2.

1 like

@TheFinalHour Klinkt als een klus voor als Mevrouw Dao even het huis uit is :joy:

Dank voor je uitleg. Waar laat je het zoutzuur?

Inleveren bij de gemeente. Volgens mij kon je er ook je wc mee ontkalken, dus gewoon doorspoelen als het een klein beetje is. Zal niet schadelijker zijn dan wc eend, bleek, cilit bang of andere agressieve schoonmaakmiddelen

1 like