Afkortingen en begrippen

Gaat meer ijzer in :grin:

What the hell is ‘FOIS’?

First Omega In Space

1 like

In Amerika en in gesprek met mensen uit Defensie word ik gek van de afkortingen. En HF is daar nu bijgekomen :joy:. Thnx!

3 likes

Ik weet ze ook lang niet allemaal, maar deze wist ik :smile:
Vooral in het groene gedeelte van het forum hebben ze nogal een handje van afkortingen, maar daar kom ik ook zo min mogelijk :sunglasses:

1 like

Haha, begrijpelijk :face_with_hand_over_mouth:

In dit topic staan er nogal wat uitgelegd, en je leert snel en leert ook gokken. Maar deze begin me werkelijk te irriteren :joy:

Wacht maar tot je hoort van FOLE, SOLE enz.

2 likes

Die mag je gelijk uitleggen, geen idee waar je het over hebt :laughing:

2 likes

First Omega Limited Edition, waar ik vooral moeite mee heb is de tel bijhouden. Zitten ze nu bij EHFOOLE of bij EHFTOLE :joy:

2 likes

C&R: catch and release


Een nieuwe aanwinst meteen weer verkopen, omdat het horloge toch niet „passt“ aan de eisen voldoet of omdat een andere toch beter bevalt en je geld nodig hebt😊

1 like

Nu je toch zo behulpzaam bent, hacking
 een automaat zonder of met hacking. Het woord doet me meer denken aan een digitale omgeving, maar dat past niet bij een mechanisch horloge :joy:

1 like

Hacking wil zeggen dat het uurwerk stilgezet wordt op het moment dat je de kroon uittrekt om de tijd te verzetten. Hierdoor kun je ook de secondewijzer “goed zetten”
Bij mechanische horloges gebeurt dat meestal door een bladveertje tegen de balans aan te drukken.

1 like

Wat betekent dat?

1 like

Ah! Ik wist niet dat er horloges waren waarbij dat niet het geval was. (Tot ik las over een horloge ‘zonder hacking’, voor je uitleg). Wederom dank!

1 like

Een woord dat vaak vervangen wordt door ‘heck’, om geen ‘hell’ te hoeven zeggen


1 like

Als in : het heck is from the dam

2 likes

Ik ben net nieuw op het forum en zag deze vaker voorbij komen en ik kon het maar niet achterhalen. Bedankt hiervoor :wink:

Misschien een ontzettende noob vraag, maar ik heb nooit begrepen waar NA voor staat lol. Nieuw aangeschaft? New Arrival? New addition? Misschien goed om deze ook op te nemen voor andere noobs like me


Die betekenis heeft het inderdaad. Vermoed dat de oorspronkelijke betekenis “New Arrival” is geweest, Ik vertaal het altijd met “Nieuwe Aanwinst” maar de opties die jij aandraagt zijn ook prima :+1:

1 like

Even dit topic vanaf het begin doornemen,dan zijn er geen afko geheimen meer voor je.

2 likes