Alpha Submariner

Koopje van het Jaar 2007! :slight_smile:

ik zie dit bijna het zelfde als de panerai replica


Uiteraard aangelokt door de foto’s van GJ heb ik ook maar de creditcard getrokken. Gisteren kwam Alphaatje binnen. Keurig verpakt en zelfs met een gebruiksaanwijzing. De ellenlange band heb ik (met stevige pols toch) van twee schakels moeten ontdoen. Ging makkelijk want ze zijn geschroefd. Misschien komt er toch nog wel een zwarte leren band aan. Enkele beelden:

De drie, Sub no date,Sea Dweller, en Alphaatje


Van opzij valt het niet op he :slight_smile:

en dan de Alpha Sub (zo u wilt een nepper, maakt mij niet uit. Er staat met koeienletters Alpha op (31 Euro :slight_smile: )

hans

leuk klokje voor dat geld, hans

hou je deze Alpha submariner wel heel ver uit de buurt van water, 3 ATM = spatwaterdicht

groet,
andré

Bedankt voor de tip, ik wilde nog wat ‘onderwater foto’s’ maken met ook de Sea Dweller en de echte Sub, Blijft Alphaatje maar op het droge.:slight_smile:

Ik heb ook een paar Alpha’tjes. Moet inderdaad zeggen: leuk spul voor weinig. Ik vond overigens de stalen band van de Submariner wel meevallen. Gesp is alleen wat ‘blikkerig’. Schroefkronen van deze klokjes vind ik wel wat iel.
Van onderstaand horloge daarentegen (overigens mooie handopwinder) is de band wel echt zooi. De schroefjes vallen er na een paar ker dragen uit. Bij mij viel het horloge dus op de plavuizen
 En natuurlijk, horloge beschadigd. Wel keurig een nieuwe ontvangen vanuit China. Waar na een dag dragen ook alweer een schroefje uit donderde. Nu ging het gelukkig goed en is het horloge nog heel. Ik ga er maar een leren band aan zetten denk ik.

Niels

Bij mij viel er bij het uitpakken ook een schroefje uit, maar er moetsen toch twee schakels uit, dus dat zal wel service geweest zijn:) Ik hou ook maar iets leers achter de hand :), verder loopt ie net zo strak als de echte sub


Ben vanmiddag met enkele horloges naar mijn horlogemaker geweest. Ik had ook de Alpha sub, de (echte) Rolex Sub en de Rolex Sea Dweller meegenomen. Zonder iets te zeggen heb ik de Alpha op zijn werktafel gelegd. Hij heeft het horloge in stilte bekeken en kon niets anders uitbrengen (toen ik hem de prijs had genoemd) dan 'mijn bek valt open, hier is weinig mis mee, was dat (31 Euro) inclusief verzendkosten, ik word gek!" Vervolgens heeft hij het horloge op de elektronische meetapparatur gelegd en de nauwkeurigheid gemeten. “Hij loopt nog nauwkeuriger dan je Rolex!” was zijn commentaar.

Hij was echt onder de indruk en gaf toe dat de tijd dat er echt alleen maar zooi uit China kwam inmiddels achter ons lijkt te liggen.

groet hans

Dit betekent eigenlijk, dat we nu massaal aan de Alpha moeten.
Hoeveel kosten ze ook alweer? 31 euro franko thuis? Op welke site?

Gr.JanJ.

Ho, ho. ik heb geen aandelen Alpha en ben een enthousiast Rolex liefhebber, alsmede Omega. Daarnaast kun je wellicht ook gewoon pech hebben met een dergelijk horloge. Maar inderdaad 31 Euro.

http://www.alpha-watch.com/

hans

Wat ik me eigenlijk afvraag !? wat voor soort uurwerk er dan in zit? is het te vergelijken met de seikoooss skx031 of iets dergelijks!

Ik bedel heeft de horlogemaker de bodem ook open geschroefd?

Heeft of wil iemand de deksel optillen en hier een foto van maken? aangezien hij toch niet waterdicht is!

Ben benieuwd

gr R

Ben vanmiddag met enkele horloges naar mijn
horlogemaker geweest. Ik had ook de Alpha sub, de
(echte) Rolex Sub en de Rolex Sea Dweller
meegenomen. Zonder iets te zeggen heb ik de Alpha
op zijn werktafel gelegd. Hij heeft het horloge in
stilte bekeken en kon niets anders uitbrengen
(toen ik hem de prijs had genoemd) dan 'mijn bek
valt open, hier is weinig mis mee, was dat (31
Euro) inclusief verzendkosten, ik word gek!"
Vervolgens heeft hij het horloge op de
elektronische meetapparatur gelegd en de
nauwkeurigheid gemeten. “Hij loopt nog
nauwkeuriger dan je Rolex!” was zijn commentaar.

Hij was echt onder de indruk en gaf toe dat de
tijd dat er echt alleen maar zooi uit China kwam
inmiddels achter ons lijkt te liggen.

groet hans

Nee, we hebben hem niet geopend (is zo’n speciale kastopener voor nodig voor Rolexen overigens).
Ik weet dat er een chinees uurwerk in zit, maar vraag mij niet wat voor. We hebben enkel de precisie gemeten van het uurwerk en die was dus echt verbluffend (2 seconden per dag afwijking).

GJ kun jij de deksel eraf schroeven? Je zou verwachten voor die centen dat het gewoon echt een klepje is!

en te openen met iedere huis tuin en keuken mesje !

hahaha

Miyota standaard automatic werkje (Japans werk, maar kan natuurlijk in China geassembleerd zijn -zoals trouwens meer gebeurt, ook met echte “grote merken”-). Lastig om af te regelen (heeft geen fijnregeling), maar je kan ze tot op +/- 1 sec/dag afwijking krijgen. Helemaal niet slecht dus.

Een Miyota uurwerk in een goedkope Chinese klok vind ik eigenlijk helemaal niet zo gek. En de Alpha’s met complicaties? Zouden daar ook Miyota’s in zitten?

Geen idee, maar dit soort merken zijn “generisch” . Werken, kasten, wijzerplaten enz. komen van verschillende Japanse en Chinese leveranciers en de assemblage gebeurt ergens in China (dit is ook zo bij sommige merk-horloges en is dus helemaal niet negatief bedoeld) . Het zou dus best kunnen dat de ene “alpha” qua binnenwerk verschilt van de andere. De mijne hebben enkel GMT als complicatie, dus dat is niet echt ingewikkeld. Complicaties zijn dikwijls “modules” die bovenop standaardwerken worden gebouwd (gebeurt ook bij ETA werken). Meerde complicaties maken een werk dikwijls “fragiel”, dus daar zou ik een beetje mee opletten, maar voor die prijzen is het risico natuurlijk beperkt.
Wat ik wel heel erg vind is dat sommige “generische” merken hun prijzen via internet veilingsites ongelooflijk opdrijven en dat vele kopers daar botweg intrappen. Maar dat is natuurlijk een ander topic (gelukkig voorlopig niet toepasbaar op de “Alpha’s”).

Groetjes.

Powerbuy Powerbuy! :slight_smile:

Genesis

lekker als je dan te horen krijgt dat hij netter loopt dan je rolex :wink: 
 nee geintje ik sta er van te kijken , maar nu is natuurlijk de vraag is dit standaard of toeval ?

Morse Schreef:

Miyota standaard automatic werkje (Japans werk,
maar kan natuurlijk in China geassembleerd zijn
-zoals trouwens meer gebeurt, ook met echte “grote
merken”-). Lastig om af te regelen (heeft geen
fijnregeling), maar je kan ze tot op +/- 1 sec/dag
afwijking krijgen. Helemaal niet slecht dus.

in de submarinier zit dus echt een chinees uurwerk. Er zijn idd alpha’s met een miyota uurwerk, die izjn ook ietsje duurder.
verder zit er echt een goort verschil tussen japanse en chinese productie. Japanse productie is zowat zwitserse kaliteit, Neem Seiko GS, of alleen al een simpel 5je.

Tja, daar kun je pas achter komen als je er 100 koopt en die allemaal laat doormeten :slight_smile:

Ferrie zei nog: als je 50 van die horloges meeneemt naar de Rikketik beurs en je er 50 euro voor vraagt dan raak je ze allemaal op 1 dag kwijt :slight_smile: