Alpina anyone?

Niks anders dan lof over het merk Alpina. Ik bezit zelf 2 Alpina Startimers. Op zich niet de duurdere types maar de instapmodellen in quarz uitvoering. Ben zeer te spreken over het design van Alpina. Mooie horloges met aandacht voor detail. Misschien dat ik binnenkort nog eens over ga op een automaat van Alpina. Bijvoorbeeld een duiker alhoewel ik de KM170 ook erg mooi vindt.

1 like

Sinds 2 dagen in bezit en om de pols

Supermooie klok😍

13 likes

Zo mee eens.

Als we nu toch met Alpina bezig zijn. Hier mijn vintage jaren '50 hamerautomaat :sunglasses:

4 likes

Deze heb ik nu een maand of vier:

Erg mooie klok, draagt comfortabel op mijn grote pols,van hoge kwaliteit en mooi afgewerkt. Blij mee dus!:innocent:
Zo blij dat hij binnenkort een broertje (of zusje) krijgt:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/7/7/d7749654d1b204ede556a401276f7527f91e3263.jpg

Nog 2 weken wachten🙁

7 likes

Zo! Die tweede is cool!

Ik vind/vond dat Alpina zich moest beperken tot fliegers… want dat doen ze als de besten!! Maar deze “semi”- duiker is mooi :smile:

1 like

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

16 likes

Even wat leven in dit topic😎

11 likes

Doe ik ook even mee

5 likes

Hoi,
Deze heb ik een paar maanden geleden gekocht, Alpiner 4 GMT
Erg mooi horloge, en eventueel te koop :joy:
GetAttachmentThumbnail

4 likes

Even een crosspost🤓

15 likes

Deze mag hier niet ontbreken.

17 likes

Oudje KM uit de doos getrokken, dit is geen Alpina dacht ik maar wel een aardige match met de K.M. 710 qua design :innocent:

5 likes

Mijn gold-on-steel Alpina is in de verkoop, maar deze oldie blijft nog lekker in de collectie…:hugs:

3 likes

Wat is jouw polsmaat als ik vragen mag? Met 44mm valt hij fors uit, of juist niet? Dank vast. Interessante lijn van Alpina…

1 like

Die van mij heb ik hier nog niet gezien.
Misschien is het aardig om te weten voor de liefhebbers die ook interesse hebben in het uurwerk.
Er zit een ETA 2892 A2 basis uurwerk in.

Dan heb ik er nog zo een, maar de basisplaat waar de datum raderen op zitten is los gekomen van de platine, dus moet ik er weer aan klussen.
Zo blijf je bezig. En dat op je oude dag.

4 likes

Ik heb ook een Alpina! :rofl:

1 like

:muscle:

2 likes

Mijn polsmaat is 20cm. De Alpina zit mij als gegoten, ideale maat voor mij. Met 44mm is hij best groot maar niet lomp.

1 like

Dag allemaal,

SInds vandaag ben ik lid van dit forum. Nieuw op het gebied van horloges, heb ze altijd mooi gevonden maar nooit verder in verdiept omdat andere hobby’s mijn geld en tijd op eiste. Nu dan toch een mooi horloge aangeschaft. Het gaat om de Alpina Startimer Pilot automatische chronograaf (AL-725B4S6).

Het horloge moet nog binnenkomen via PostNL, als hij er is zal ik een foto plaatsen.

15 likes