Deze heb ik ook, probeer er een keer een andere kleur band op te zetten, dat doet echt veel!
Leuk idee. Heb je foto’s van jou Startimer met een andere kleur band?
Stukje naar boven scrollen ![]()
Ik ben pas net begonnen met de horlogehobby maar dit is voorlopig mijn daily beater, een quartz Startimer die hierboven ook al een aantal keer voorbijgekomen is. Om hem iets sportiever te laten ogen heb ik hem op een grijze band gezet in plaats van de originele zwarte.
Prachtig horloge ![]()
Heel mooi begin van je horlogereis
Heel mooi. ![]()
Prachtig, John. ![]()
Heb deze ongeveer een jaar geleden gekocht :
Ik heb het horloge vandaag voor de eerste keer gedragen (ja ja, ik weet het
) ; ik stel vast dat het na een dik half uur al bijna vijf minuten te snel loopt.
Is een gangwerk met een Sellita SW200 als basis.
Een gekend probleem met dit model of moet ik ermee terug ?
Na een nachtje geslapen te hebben, loopt het horloge nu anderhalf uur te snel…
Dirt, mijn favoriete Youtube programma, was bij Alpina tijdens hun bezoek aan Zwitserland. Een aanrader om te zien.
Iemand die toevallig dit horloge heeft, of een horloge met hetzelfde gangwerk ?
Klinkt magnetisch
Veel horlogemerken gebruiken een Sellita SW200 als basis. In principe een zeer deugdelijk uurwerk, het is dus wel atypisch. Het klinkt als wat John zegt, mogelijk gemagnetiseerd, dan loopt het ook sneller. Op Ali kun je demagnetiseerapparaatjes kopen voor een prikje.
Zal even kijken op Amazon eerst…
Erg late reactie maar komt omdat ik tijd terug ook een Alpina Alpiner Extreme heb aangekocht. Super strak afgewerkte horloges en die stalen band is helemaal extreem gaaf.
Ik ben er in ieder geval zeer over te spreken en denk dat het zeker een ondergewaardeerd merk is