Als DHL je langverwachte vintage Tissot naar Australië stuurt..

Is het niet Oostenrijk (Austria)?

Dat iemand het retouradres verward heeft als verzendadres en dat er zowel in Duitsland als in Oostenrijk dezelfde plaatsnaam voorkomt?

2 likes

Dat zou idd ook nog kunnen. Ik dacht er ook al aan. Zoals gezegd, de dame aan de telefoon leek niet erg helder…

Inderdaad altijd terug bellen naar DHL; grote kans dat je nu een ander verhaal hoort!

Ik heb overigens vorig jaar ook een horloge via DHL Duitsland ontvangen met een vertraging van 3 weken. Bleek een lange tussenstop op IJsland gemaakt te hebben…:flushed:
Geduld kan geen kwaad dus

1 like

Jammer zo’n foutje, maar moet volgens mij wel goed komen…

Misschien woon jij in een kangoeroe woning en heeft dit voor verwarring gezorgd? :wink:

2 likes

Als de ontvanger Brodie heet zou ik het ook naar Australie sturen

2 likes

Exact hetzelfde meegemaakt. Vanuit Duitsland naar Australië. Heeft iets te maken dat sommige Duitsers er iets van HAU of AU bij het horloge zetten. Heb contact gezocht via de mail met de Australian post. Had een dag later keurig een berichtje retour dat het pakket idd in Australië was en bij de douane lag. En dat duurt ff…

Na twee maanden was ineens het horloge er! Dus eind goed al goed. Maar frustrerend is het wel😬

1 like

Het pakket is op 28 december 2018 verstuurd… dus ik ben best geduldig vind ik… haha

Dit is fijn om te lezen… geeft de burger moed! Dank

Ja komt echt goed. Waarschijnlijk ligt ie in Sydney. Google even Australian post Sydney en stuur een mail. Zijn echt zeer behulpzaam daar. En dan komt ie vanzelf ooit weer binnen. De douane ziet dat het adres verkeerd is en stuurt deze dan door naar de geadresseerde.

1 like

Er wordt geprobeerd contact te zoeken met de verzender of ontvanger en wanneer er na een jaar geen reactie komt, wordt het poststuk vernietigd.

2 likes

Bedankt voor al jullie hulp! Word er blij van😄

Ah ok, ik had het vermoeden dat het naar opkopers zou gaan…

Heel kwalijk allemaal, helaas zelf ook al een soortgelijk iets meegemaakt maar dan met retourneren.
Pakketje moets ik als verloren beschouwen en ik kreeg alleen de verzendkosten terug… En dat was met PostNL…

1 like

Ah bah. Dit is echt verschrikkelijk balen. Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt en ik vond het gemak waarmee ze zeggen: “pech gehad, die is verloren” zeer frustrerend.
Ik hoop dat er nog iets mogelijk is.

1 like

Hallo
Weet jij als ik quartz horloge wil verzenden naar Australie of ik de batterij eruit moet halen? staat op hun verboden lijst Lithium ook in apparaten. Of maakt dat niet veel uit ?

““Daarnaast is het verboden de volgende goederen naar Australië te versturen:
•lithiumbatterijen, het maakt hierbij niet uit of het losse batterijen zijn, of ingebouwd in een apparaat””"

Hoe is het eigenlijk afgelopen dit verhaal ?

Ik had er een topic over gemaakt maar had het het hier moeten zetten…

4 likes

Als het goed is zit er een zilveroxidebatterij in, dat is dan dus geen probleem. Als er een lithiumknoopcel in zit, moet je die er sowieso uit halen. Die moet je niet in je horloge willen hebben. :wink:

1 like

CR2016 , dus lithium?

1 like

Perfect, had m gemist !
Goed afgelopen gelukkig !

2 likes