Het ligt er aan wat je wilt. Allround, of dress.
Mijn ervaring is dat de 253 een fantastisch horloge is, maar wel heel erg clean. Een bijna steriele dresser.
Zoo. heleboel snowflake liefhebbers hier.
Dat is t lastige eraan. Denk meer allround
Ik merk dat ik mijn dresser (Nomos Orion) van alles wat ik heb word die eigenlijk t minst gedragen maar ik vind de SBWG wel heel mooi.alleen geen zichtbodem
Vraag me af of leer ook kan op de hi beat of snowflake of is dat geen gezicht, zodat het meer dressy word mocht het nodig zijn?
(Als in sommige Rolexen horen op staal volgens de meeste hier, op leer ook geen gezicht en ja daar sluit ik me bij aan)
Zou een SBGA 373 of 375 nog iets zijn? Vergelijkbaar met de snowflake alleen van staal i0v titanium en andere dials?
De handopwindert, klasse.
Hi Beat, oud logo !
Snowflake is toch wel echt een instant klassieker hoor. Bijzondere techniek, topmetaal, die plaat zou mij nooit vervelen. Helaas sta ik op horloge rantsoen.
Daar hou ik wel van een steriele dresser om er bij te hebben.
De SBGW031 vind ik ook een beetje clean.
Als het maar een nodate is…
Spring drive is wat GS speciaal maakt, de snowflake dus. Daarnaast is het natuurlijk ook een horloge dat goed bij de wereld van nu past
Ik zou voor de middelste gaan. Maar dan ook meteen de nieuwe de SBGH201.
Of een GMT, de SBGJ201 Mt.Iwate dial
Die sbgj201 is werkelijk fantastisch! (Of de 203 in donkere uitvoering )
bedankt, dat scheelt typen.
Voor nu nog even een vraag.
Als ik een leren band zou willen aanschaffen voor bijvoorbeeld de Snowflake of hi-beat wat moet ik dan hebben? 20 mm of 19 mm in de breedte? Ik dacht dat de SF 193mm breed is en de HB 195mm En zit er bijvoorbeeld verschil tussen kwaliteit van Hirsch of de eigen GS banden. Zit te kijken naar zwart kroko. Of toch zwart kalf. Hmm…
Sorry ben geen banden kenner.
Mijn persoonlijke GS favorieten zijn andere dan de drie die je hier voorlegt, Limiteds die al uit productie zijn, maar helaas tegenwoordig nog gauw 5000 euro moeten kosten. Dus voor mij geldt “geen van bovenstaande”…
Ik vind Spring Drive geweldig, maar heb altijd wat twijfels over de snow flake dial, alhoewel ik hem nog nooit in het echt gezien heb. Ik heb zelf de SBGA001 met champagne dial. Ik houd er wel van dat er nog Seiko op staat, dat men nog trots op het merk is.
Ik vind jouw bericht ook wat rommelig. Toch geef ik het een like. Anders doet niemand het.
Zou voor de nieuwe SBGA373 gaan met 44GS case…champagne dial en springdrive