Vandaag … kan morgen anders zijn
Ik zal moeite hebben met kiezen, maar deze (na de broodnodige service) scoort torenhoog
Gmt, flyback, datum, center minute chrono counter. Ja, dit scoort heel, heel hoog bij mij.
Alternatief, omdat 't uurwerk zo verdomd knap is:
Maar is dit nou echt zoveel handiger, beter, mooier, praktischer, in het dagelijks leven, dan die B&R? Denk het niet. Ja, mooiere band (mijn B&R heb ik op staal, was flink graven en zoeken!), mooiere plaat. Maar is dat het 20 voudige waard van wat ik betaald heb voor die B&R? Ik betwijfel het.
Is een topper, hij bevalt mij ook meer dan goed. Subtiel en toch ff wat anders.
Alles overziend denk ik deze.
Een van de eerste horloges die ik kocht sinds mijn toetreden tot dit forum en nog steeds een van de mooiste. Voor de afwisseling een rood rubbertje erbij en gaan met die banaan.
Maar gelukkig is de vraag uit de topictitel niet aan de orde.
Maar 1 dan deze GADA
Een strap monster, heerlijke stalen band met T-Fit
Inhouse movement met 70 uur reserve.
Die is gaaf!
Ik ben benieuwd naar je NA topic straks!
Dank je, ik ook.
Op dit moment de linker…de rest zou mogen vertrekken ( op de goudkleurige Citizen Quartz na die ik van mijn ouders heb gehad )
Als ik voor de rest van mijn leven maar één horloge zou mogen hebben zou het deze zijn:
- Nieuw te koop, dus hele levensduur voor zich die mijn resterende levensverwachting zal overtreffen
- goedkoop genoeg om er niet over na te hoeven denken, maar duur genoeg om er zuinig op te zijn
- één horloge, dus dan maar geen stopwatch functie, waar ik toch altijd mijn telefoon voor gebruik) en die ik toch zelden of nooit gebruik op het horloge als die er al op zit
- en dan moet deze indien nodig ook maar onder een pak
- in mijn favoriete horlogestijl: skindiver, nog favorieter dan (‘echte’) duiker
- voldoende waterdicht (dat is wel vereist) en met duikring die ik (wel) best vaak gebruik om dingen te timen, idem voor centrale secondenwijzer
- altijd makkelijk en goed afkeesbaar door uuraanduiding met cijfers en te onderscheiden wijzers
- toch iets van verantwoorde merkhistorie en door faux patina suggestie van vintage, daardoor voor mij méér dan alleen een werktuig
- zelfde redenering voor mechanisch uurwerk, leuker, fijn idee van een vernuftig klein apparaatje en suggestie van iets bijzonders
- automaat is wel handig, zeker als je maar één horloge hebt
- op tropic, dus altijd comfortabel dragen, sportief en toch stijlvol
Toch een herziening.
Na deze CWC G10 nu bijna 2 maanden in bezit te hebben, is mijn " ik heb wel trek in een ander horloge gevoel " langzaamaan en eigenlijk totaal onverwacht veranderd naar een " ik ben voldaan" gevoel.
Waarom? Schiet mij maar lek
De gedachte om de rest van mijn collectie te verkopen en deze als een " one piece collection " te houden komt steeds vaker in me op. Of ik het ga doen weet ik nog niet, maar het zaadje is geplant.
En nee, uitloggen zal ik niet doen, ik kom veel hier te graag.
De schuldige:
Kan altijd nog veranderen natuurlijk
Dat zou een lastige keus zijn tussen de Tudor Black Bay 54 en de Rolex Explorer 36mm. Maar denk dat het dan toch de Explorer word🤔
Ik heb een Speedmaster en een Seamaster. Ik heb hier even over na moeten denken. Ik ben een absolute fan van Omega en dan vooral van de Speedmaster. Het is een icoon. En ik heb bijv. de maanlanding meegemaakt. Maar uiteindelijk kies toch voor de Seamaster als ik maar één horloge zou kunnen bezitten. Dat komt omdat de Seamaster veelzijdiger inzetbaar is. M.n. de 300mtr waterdichtheid telt voor mij dan zwaar.