Als je collectie uit 1 horloge zou mogen bestaan

Uit mijn huidige verzameling twijfel ik sterk tussen een drietal modellen.



Alledrie erg comfortabel, alledrie 100m (of meer) waterdicht, en alledrie multifunctioneel inzetbaar, goed afleesbaar, en onder de radar.

Welke het zou worden is een crap shoot, van dag tot dag. En dan nog kan het maar zo zijn dat ik deze kies:

Dingen buiten m’n verzameling neem ik niet mee, want als ik het wilde hebben had ik het al.

11 likes

Interessant om te zien dat het ook 3 volledig andere horloges zijn. Verder ook wel een sterke stelling dat als je het hag gewild je het ook wel al had gehad.

1 like

Als ik toch moet kiezen zal het de Explorer zijn. Zeer veelzijdig horloge.

12 likes

Prachtige sunburst wijzerplaat van de grand Seiko.

De echte GADA is de Cartier. :blush:

1 like

Op het oog inderdaad, maar ze zijn allemaal 35 a 36mm, plat, draagbaar, taai en eenvoudig, dus in mijn hoofd leven ze een soort van in dezelfde bubbel. Ik denk dat die bubbel doorgeprikt gaat worden wanneer die Cartier ooit voor een beurt weg moet. :slight_smile:

Misschien dat hij daarom ook wel af zou vallen. Ik zou nooit als enige horloge een Richemont product willen hebben.

Als ik al het geld wat ik aan horloges verspijkerd heb bij elkaar veeg kom ik op een budget terecht waar je gewoon heel veel heel erg serieuze horloges voor koopt, dus zouden een Breguet 5157 en één van de aardiger Calatrava’s in beeld verschijnen, als combi-dealtje.

Wat mij betreft zou dat een mogelijke optie zijn. Al m’n horloges pleite, en dan een Patek 6119R als daily driver.

Kan ik van de rest nog wat anders doen.

8 likes

Deze!

En als ik dan toch buiten de deur zou mogen kijken, een Grönefeld Grönograaf

8 likes

Niet de meest draagbare, maar deze Flightmaster met zijn prachtige seventies vibe!

6 likes

Wordt een beetje saai maar dit is wel de overall winner

8 likes

Uit mijn verzameling kies ik de Chronomaster. Perfectie voor mij


.

11 likes

Voor mij (bijna) exact dit. Behalve dat ik zou gaan voor een Explorer 39mm.
Lichte voorkeur voor de Speedy wellicht, omdat die ook goed op leer kan en daarmee iets veelzijdiger is. (Een Explorer op leer vind ik niet mooi)

Ik zou wel een echt dressy horloge erg missen.

3 likes


Deze

10 likes

Rolex Explorer
foto van AVW

9 likes

Mijn geliefde Oris 65 met de funky numerals.
Verveelt mij nooit, kunnen meerdere straps op, kan in de zee en is heel comfortabel


11 likes

Ga voor deze,………

6 likes


One and done

13 likes

Serieus overwogen om alles te verkopen en over te stappen naar een 1 piece. Advies gevraagd aan wat matties en volmondige NEE gehoord, maar jah, blijft toch spelen in m’n hoofd.

https://www.audemarspiguet.com/com/en/watch-collection/code-1159/15210ST.OO.A348KB.01.html

16 likes

Dan blijft alleen deze :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik begin sinds een paar dagen een enorme aantrekkingskracht te voelen voor de Cartier Santos. Dat heb ik weleens vaker met horloges en dat ebt dan ook weer weg. Wie weet wat het volgende week is, maar voor nu zeg ik:

5 likes