Als je collectie uit 1 horloge zou mogen bestaan

Dan zou ik kiezen voor én een praktisch horloge, dat je in alle omstandigheden kan dragen én sparen voor dat horloge tot ik hem zou kunnen kopen:
De Omega Seamaster 300M, Ref. 210.30.42.20.03.001

Gelukkig heb ik die al. :slight_smile:

7 likes

Deze dus. Mijn enige horloge, apple reken ik niet mee.

Geniet er meer van dan alle vele malen duurdere die ik ooit had :wink:

6 likes

Juist

Dit dus

Zijn er ook moderne sea masters met een sunburst dial of iets anders dan die wave?

1 like

Ik vind dat wel een hele solide keuze. Mooie serie die Zulu duikers. 100 WB valt enigszins tegen maar dat ga ik in de praktijk niet merken.

1 like

Jazeker.

De vorige edite heeft geen wave dial

1 like

Dat zijn dan de planet ocean en heritage lijnen?

1 like

Nee

De Seamaster 300

Staat die niet bekend onder de naam SMPC.
Zoals gezegd het vorige model :

4 likes

Je zegt het. Ze probeerden in Barcelona mijn onder de radar instap SBGX Grand Seiko quartz nog van mijn pols te rukken, vorige week.

Toen dat niet lukte probeerden ze het bij mijn Britse collega die een bronzen Chris Ward droeg. Dat lukte nog veel erger niet.

Als je door dat soort stakkers niet beroofd wilt worden zou ik een G-Shock of F91W overwegen.

Ik garandeer je dat een Omega op de radar staat.

4 likes

Om je horizon te verbreden.

Al sinds 2014 zat dit horloge in mijn hoofd. Vorig jaar juli toch maar eens besloten om het huidige model aan te schaffen en sindsdien is ie niet meer van mijn pols af te slaan.

Dus ik denk dat ik heel erg tevreden kan zijn om alleen nog maar een Speedmaster te hebben.

25 likes

Heb je gelijk in.

Buiten Nederland draag ik, zeker op zomervakanties, een Seiko of Oriënt

2 likes

Bizar toch.

1 like

Ik dacht nog zo… “Laat ik op het oog een simpele Seiko om doen”

1 like

Eigenlijk te belachelijk dat je moet nadenken of je veilig een horloge kan dragen of niet… maar helaas is het zoals het is.
Ook ik houd deze Seiko erbij voor dit soort situaties.

En voor de afwisseling knal ik er wel eens een SKX007 bezel op.

5 likes

Neeeh. Been there, done that. Duikers bevallen me gewoon het best. Dus daar houd ik het bij. :person_shrugging:

Gelijk heb je

1 like

Prachtig op deze drie banden. Heb je inderdaad niets anders meer nodig

1 like

Als ik er maar een zou mogen kiezen voor de rest van mijn leven, dan de VC Overseas in de nieuwe midsize.

19 likes