Maar het is geen Amphibia meer.
Kritiek op een horloge mag best vind ik maar wanneer ik bij ieder topic zou gaan vermelden dat ik iets lelijk vind kom ik aan 1000 posts per dag. 
Ik sla ze gewoon over.
dreski Schreef:
Kritiek op een horloge mag best vind ik maar
wanneer ik bij ieder topic zou gaan vermelden dat
ik iets lelijk vind kom ik aan 1000 posts per dag.
Ik sla ze gewoon over.

Zo, even een reactie op een aantal punten.
Montage is simpel, de oude bezel klikt er makkelijk af en de nieuwe vergt iets meer precisie (bezel spring moet iets verbogen worden), maar zit dan ook netjes passend en zonder speling erop (tu)
De inserts heb ik in dit geval erin gelijmd met lock-tite. Ik denk dat een originele Seiko insert er wel vastklikt zonder lijm, maar bij de inserts van Dagaz valt me op dat deze altijd wat kleiner uitvallen, waardoor ie na inklikken toch rond kan draaien (is me bij andere mods ook al opgevallen).
Wat betreft smaak… uiteraard valt daarover te twisten.
Mijn reden om deze verandering door te voeren is omdat ik de standaard bezel qua uiterlijk wat minder vindt. Daarnaast is de standaard verchroomd (in tegenstelling tot de kast, die is van edelstaal). De nieuwe bezel van Dave Murpy is wel edelstaal.
Daarnaast ook de duiker nu ook iets robuuster, met als voordeel dat als me de insert gaat vervelen er gewoon een ander in kan 
De foto’s bij daglicht 

En met betrekking tot kritiek… even simpel, mijn klok, mijn keuze. Zo ook de keuze om 'm in het forum te laten zien, aangezien dat nog niet eerder getoond is.
Of een ander 'm mooi vindt of juist niet, geen probleem, je hoeft 'm tenslotte niet te dragen
Daarnaast zou kritiek een open vorm van discussie moeten zijn waarin je een mening publiek kunt uitdragen.
Wat me echter vies tegenvalt is dat een aantal mensen direct de behoefte heeft om de kritiek in dien aarde te verwoorden dat een draadje een negatieve wending krijgt (td)
De opmerking “leven en laten leven” is dan een tegenstelling van de toon die er gezet wordt en waarbij daaropvolgende posts (ook al zijn ze humoristisch bedoeld) direct verkeerd opgevat zouden kunnen worden.
Dat gezegd hebbende…

Ik vind het een superrr vooruitgang (tu)
Nog even wat toelichting dan:
Ik vind het op zich een mooie mod, maar de voor mij meest karakteristieke aanblik van de Amphibia is ermee verdwenen.
Wat ook wel weer grappig is, want als je wat beter kijkt zie toch de Amphibia weer.
Veel plezier ermee.
Ik vind het bijzonder geslaagd!
Dank voor de voorstelling.
ziet er goed uit, wel jammer dat hij z’n originele karakter zo kwijt is.
Dat gezegd hebbende…

Leuk om deze modificatie met ons te delen, maar…
Ik denk ineens aan een spreekwoord over een aap en een ring 
Hoi Marco,
Ik vind het een zeer geslaagde aanpassing.
Ik heb zelf 7 Amphibians met deze bezel.
Om het originele kararter te behouden, hrb ik tevens nog 16 originele Amphibians.
De Amphibian antimagnetic uirvoeringen zijn ook een leuk item, omdat deze kasten meestal van staal zijn.
Ook daar staat zon Seiko bezel mooi op.
Vervangen van zon (duure) bezel is 2 minuuten werkje.
Marco , ik vind het een prima keus’ en het is leuk werk, zonder risico,s. Bovendien zijn het gewoon goede horloges. Mijn eerste is van 1987en werkt nog steeds, zonder een beurt te hebben gehad. Tevens gaat deze regelmatig het water in. En dat voor een horloge wat sinds die tijd op de 50.00€ ligt!
Veel plezier ermee, leuk om te zien dat je ook een Vostok hebt.
Gr, Erik