Lip liefhebbers, iets voor jullie misschien?
https://buyee.jp/item/jdirectitems/auction/o1195927821?lang=en
Lip liefhebbers, iets voor jullie misschien?
https://buyee.jp/item/jdirectitems/auction/o1195927821?lang=en
Wel bijzonder, die 24-uurs plaat, maar zeker dat logo heb ik nog niet eerder gezien. Niet dat ik een expert ben o.i.d. Maar de afgelopen maanden ben ik wel langs heel wat verschillende Lips gebrowsed
.
Zou zoiets speciaal voor een Aziatische markt kunnen zijn gebruikt ofzo?
Mooi geworden. Ben wel een beetje jaloers dat je dat zo van de rommelmarkt oppikt en even gebruiksklaar maakt. Aan de andere kant zou ik met jullie collectie ook last krijgen van de keuzestress over wat nu weer te dragen ![]()
Om eerlijk te zijn geen idee , kwam ergens in mijn zoekopdracht te voorschijn, dat bliksem teken onder de naam LIP zegt mij ook niks…
Dat bliksempje is dan wel weer bekend. Dat komt van de Lip Electronic. Dat vind je op de horloges met een electrisch mechanisme, waarmee Lip pionierde vanaf 1952. Uiteindelijk kwam de Electronic in 1958 op de markt, een model dat later de naam General De Gaulle kreeg. Volgens mij komt het bliksempje later terug op elk model van Lip dat een electrisch mechanisme heeft. Maar dat laatste weet ik niet zeker.
Als in de Seiko Elnix , Citizen Cosmotron en Hamilton-Ricoh ,electro mechanisch ?
Ja, Lip maakt daar ook onderdeel van uit. Zoals gezegd ben ik geen kenner en heb geen definitief historisch overzicht klaar staan.
NB: Ik had nog een linkje met een aardig overzicht van de geschiedenis van Lip. Met ook info over die electrische mechanismen van verschillende merken. Maar ik mag (als TL-1) momenteel geen linkjes posten. Gisteren was er al een stop op uploaden foto’s, vanwege een probleem met spam accounts, dat is opgelost. Maar blijkbaar is er nog een ban op linkjes. Zodra dat weer mag zal ik die ook even posten.
Deze drie heb ik, zou eigenlijk die LIP erbij moeten hebben voor kleine sub collectie…
Maar zit aan koopstop vast ![]()
leuk om te zien, ik heb deze ook al jaren in een la liggen. Misschien tijd om op te laten knappen
Voor meer over electrische Lips, check het informatieve overzicht op de Engelse website van ‘electric-watches’, navigeer naar ‘Lip history’ en scroll naar het kopje The electric movements
[als TL-1 mag ik nog altijd geen link plaatsen en wilde toch deze tip meegeven. Vandaar de vertraging en deze werkwijze]
Zie trouwens ook de Nautic-Ski hierboven van @straoven:
Top, ja dat is de link. En dank voor de snelle reactie ![]()
Graag gedaan doe ik gewoon even geen probleem en een fijn weekend.
Mooie Lip heb je echt gaaf ![]()
Die je in december ontvangen hebt met de aparte cijfers hoort toch echt wel in dit topic thuis.
be careful what you wish for
had al zo’n vermoeden toen ik de foto zag dat deze een frankenwacth/samengesteld horloge was, en onderstaande post bevestigt mijn vermoeden
Ach! Wat aardig je berichtje!
Bedankt!