Anonimo

We missen @anon50762135 op het forum. Die kon dezelfde grap 10x maken maar bleef het steeds weer leuk.

2 likes

Ik heb begrepen van horen zeggen … de kastenbouwer van Panerai heeft deze eigen lijn opgezet. Echter hij zou inmiddels overleden zijn en heden zijn eigenaren zonder designer… maar goed dit heb ik ook maar gehoord.

1 like

Ik heb er twee gehad het zijn prachtige mooi afgewerkte horloges.
De Millemetri met bruine band is een eigen foto en de Militare Crono heb ik even moeten pikken van het internet daar heb ik geen foto meer van.

IMG_9134

2 likes

Ik heb de zwarte anonimo zulu time gelimiteerd tot 250 exemplaren. Mooi afgewerkt horloge alleen wel jammer dat de band die er op zit wat dik is wat in combinatie met de forse gesp niet al te prettig dragen is om een middelmaat pols. Andere band is natuurlijk ook lastig ivm de “uitsparing” van de band op de 6 uur.
Kortom even goed passen als je van plan bent er een aan te schaffen.

1 like

He joh, doet niet zo moeilijk

Het merk staat vermeld in watchboek 2020.

Zo is het.

1 like

This could be your lucky day

Deze heeft al een kleine afschrijving gehad :scream:

Jullie bijdragen zijn nu allemaal een tijdje geleden maar ik ben een grote fan van die Anonimo Firenze horloges!
Dus, een klein (!) verhaal over de geschiedenis, maar eerst twee van mijne 6 Anonimos:!

2 likes

Het verhaal in het algemeen is, zoals hierboven vermeld, dat het bedrijf in 1997 werd geopend door voormalige Panerai-werknemers - en niet door zomaar iemand, maar onder andere door de voormalig Panerai CEO Dino Zei. De horloges hebben eigenlijk de nadruk gelegd op uitstekend vervaardigde kasten en zijn bijna allemal 500m of 1000m waterbestendig.

De marketing was blijkbaar echt niet goed en het zakelijke beleid dat veel kleine series werden geproduceerd zonder merkbekendheid te creëren was zeker een vergissing.

Rond 2002 werd het bedrijf opnieuw opgericht onder een nieuwe naam, maar met dezelfde merknaam - maar het zeer brede modelaanbod bleef in principe hetzelfde.

In 2012/2013 werd het bedrijf weer verkocht en nieuw opgericht - dit keer in Zwitserland - dus sindsdien Swiss Made - en met een veel kleiner modellenaanbod. Maar nog steeds met dezelfde merknaam; Anonimo.

De Swiss Made modellen zijn ook mooi, ik hou vooral van de Epurato lijn, maar ik ben vooral nog steeds gefascineerd door de “oude” Anonimo Firenze modellen, die tot 2012 in Florence/Italië werden geproduceerd.

3 likes

Verderop heeft H47 een foto gepost van de Millemetri met een zwarte wijzerplaat. Dit is de klassieker van het merk, die Swiss Made helaas niet meer bestaat. Ik heb er een in het blauw - en de variatie “Millemetri Polluce” in brons. Dit was een van de eerste bronzen polshorloges in 2005 - zeker een trendsetter! Kijk eens naar het uitstekende artikel van Deskdiver: http://www.deskdivers.com/Site/Polluce.html

2 likes