Any mistakes in collecting watches?

Zelf geen vergissingen gemaakt bij horloges. Ik herken wel dat je wordt beïnvloed door forums e.d. Zonder dit forum was ik niet zo snel op het spoor gekomen van merken als Archimede en Farer. Inmiddels een Archimede gekocht, waar ik heel blij mee ben :slight_smile:

De grootste valkuil waar ik in zou kunnen vallen, is “alles kopen wat ik mooi vind”. Tot nu toe bijvoorbeeld weerstand geboden aan de Farer Lander Midnight (39,5mm), maar hij blijft wel in mijn hoofd zitten…

1 like

belangrijkste inzicht voor mij: Less is more

2 likes

Een wijs man die Bob Ross… :rofl:

3 likes

If you don't do anything You'll never make mistakes - Advice Homer -  quickmeme

3 likes

And learn nothing…

2 likes

Impuls, dat is mijn valkuil. Bij een juwelier naar binnen lopen omdat het hard regent en vervolgens met een horloge naar buiten stappen.

5 likes

Eigenlijk wel. Gaat met prijzen toch bijna altijd om vraag en aanbod. En er is veel vraag dus een hogere prijs. Ik wacht dus nog even en ga eerst op zoek naar horloges waarvan de hype over is. Iemand suggesties? :sunglasses:

1 like

Ja mijn ‘regen’ is actievandedag en de juwelier is Siebel. De teller staat al op 4 impulsaankopen.

2 likes

Czapek?

2 likes

Word! Ik ben dus niet alleen. En dan toch meestal hetzelfde horloge dragen. Idem met bandjes, alle kleuren en uitvoeringen (strap, nato, rubber, …) om toch steevast origineel te dragen! :sunglasses:

1 like

Ondanks de prijsdalingen toch nog wat te duur voor me…

1 like

Zolang je er goed over nadenkt denk ik niet dat je een fout kan maken :wink:

1 like

“Trying is the first step to failure” is mijn favoriete quote van Homer

2 likes

Ja, Homer is geweldig! :laughing:

2 likes

Zo heb ik mijn trouwhorloge en nog een horloge gekocht bij de juwelier. Deze was zeer te spreken over de kwaliteit van dit merk en ik kon er niet mee missen.
Het gaat over pierre lanier.
Achteraf toen ik meer geleerd heb over horloge’s en meer onderzoek had gedaan kwam ik erachter dat ik veeeel te veel betaald heb voor simpelweg plakmerk.
Dit zou je dus een fout kunnen noemen maar ik vind van niet want ik vind ze nog steeds mooi :wink:.
Daarom dat ik eerder al zei ik denk als je er echt goed over nadenkt en impulsen negeerd dat je dan geen fouten maakt want dan vind je het horloge echt mooi en heb je een klik :wink:.

1 like

Haha like it! Ik zit in fase 4 denk ik :sweat_smile:

1 like

Beter op zoek naar horloges waarvan de hype nog moet beginnen. :wink:

1 like

Ja goed punt, maar welke hype verwacht jij dan? En dan moet deze natuurlijk wel naar jou smaak zijn :wink:

Zat al wat te mijmeren over, in mijn ogen, merken met hypepotentie.
Welke kans maken:

Sinn
Glashütte
Eberhard
Chronoswiss
Hanhart
Favre Leuba
en
Ulysse Nardin
om maar eens wat te noemen.:blush:

1 like

Dat is eigenlijk alleen interessant als je horloges wilt gaan verkopen, mijn uitgangspositie dat ik graag mijn favoriete horloges voor zo min mogelijk geld kan aanschaffen.

3 likes