AP Only (Deel 1)

Dankzij jullie posts ben ik mij nu ook op een AP aan het oriënteren. En bedankt :blush:

Ik vind de simpele Royal Oak het mooiste, de 15500 volgens mij. Nu zag ik dat die 41mm is, maar van het plaatje hierboven schrok ik nogal. Dat is wel erg groot!

Polsomtrek is 18.5 cm, 40mm sport rolexen draag ik prima. Gaat dat werken met de 15500 en wat zijn anders de alternatieven? Kleiner is 37mm, de 39mm is voorbehouden aan de AP houses?

Anders goede sites / info die ik moet lezen? Hoor graag!

1 like

18,5cm platte pols gaat passen met 41mm RO.
18,5cm ronde pols wordt passen en een kwestie van smaak.

2 likes

of gaan voor vintage 39?

1 like

Ik heb 19cm en dat gaat prima met de 41mm.
37cm vind ik echt te klein voor mij.

1 like

Naart schijnt maandag prijsverhoging AP :sunglasses:

1 like

Huh, alweer? Da’s dan de 3e keer dit jaar. Niet tegen Rolex vertellen hoor!

Ehh gewoon meetlint om mijn pols geslagen? Wordt sowieso passen, maar dus niet ondenkbaar.

Snap hem, platte pols hier… :sweat_smile:

1 like

Vintage is er niet in 39mm, of erg duur. Maar de 15300st. is een mooie middenweg.

1 like

Hier een 15300st (39mm) op een “platte” 17cm pols:

13 likes

Vintage of gebruikt altijd beetje huiverig, zeker met eerste AP. Koop het liefst nieuw als het kan.

De 39mm 15.202 vind ik ook mooi maar wordt alleen via AP geleverd begrijp ik? En de 15.500 heeft betere specs, zoals een secondewijzer…

Dank voor vergelijking, 37mm lijkt mij ook niks.

Da’s dan lekker… ik moet die van mij nog krijgen :sweat_smile: Wat/wie is jouw bron?

@Henk staan die prijzen er in Duitsland gewoon allemaal op? Zie dat steeds bij jou voorbijkomen, maar krijg het nergens gevonden.

2 likes

Enkele grote dealers in USA die het zeggen. Elke recente Royal oak is ook super hard gestegen de laatste maand. In de usa zijn Royal oaks duurder (grijs) dan bij ons wat ook al zeldzaam is

Net eens gevraagd aan iemand die ik ken waar ik de mijne heb besteld, die weet nog van niks. Mogelijk pas vanaf 1-1.

1 like

Yep, misschien inloggen met VPN server in Duitsland?
Maar dan heb je wel de Duitse prijzen en die zijn door de lagere BTW goedkoper.
Zeker nu tot eind van het jaar deze van 19 naar 16 procent is verlaagd.
O, ik woon overigens in Duitsland. Vandaar. Schöne Grüsse aus der Heimat! :grinning:

4 likes

Nee joh, niet te groot.
Ik vind hem top dragen.

3 likes

Lijkt mij sterk, afgelopen juli ook al.

1 like

Precies.

En zo hoor je ook eigenlijk een foto te maken om het goed te kunnen beoordelen.

Voor de spiegel!

1 like

Staat je top!! Damn

1 like

14990, uit 1997. 36mm. Op een 17-17,5 cm pols…

7 likes