AP Only (Deel 1)

Yep, door @Petteflet 5 dagen geleden, maar idd leuk filmpje.

1 like

Ai, dubbelop dan. Maar ik vond het wel een aardig filmpje.

2 likes

3 likes

15500 discontinued :joy:

Wie zal het zeggen. Of iedereen krijgt er een groene wijzerplaat bij :grinning:

1 like

11 likes

Die passing van zes zeskantkoppen van de boutjes in de bezel haalt het niet bij die van de eerste de beste chinese kopie. Het blijft me verbazen.

1 like

Of alle bestellingen van de laatste paar weken worden terug gedraaid… :zipper_mouth_face:

Voorbeelden? Foto’s?

:grimacing:

1 like

Zoom hier maar eens op in:

Ik bedoelde voorbeelden van “de eerste de beste Chinese kopie”, en daar foto’s van.

Dat mag dan weer niet hier.

1 like

O ja, da’s waar. In PB mag het wel. Of was het meer “bij wijze van spreken”?

1 like

Ik heb trouwens de AP van @bauhaus ooit uitgebreid bepoteld. En ik was behoorlijk onder de indruk van de afwerking. Met name de band, met die kleine schakeltjes en het polijstwerk op elk deeltje. Prachtig.

5 likes

Inderdaad. Meer bij wijze van spreken. Nee ik snap ook best dat die boutjes van witgoud zijn etc. Maar ik vind het altijd zo vreemd dat ze ze er niet recht in weten te houden tijdens het aandraaien. Of dat ze ze iets groter maken en pas maken. Dat zou je bij Grand Seiko niet gebeuren, zo’n imperfectie in de montage. Dat zou de Quality Control niet passeren. Maar bij de APRO wordt het blijkbaar gezien als iets dat bij de opbouw van het model hoort, die scheve spleetjes tussen boutkopjes en bezel. Hoe duur platina en exclusief je model ook is.

Ze draaien ze van de achterkant aan, en ze houden tijdens de montage de voorkant niet perfect recht bij dat aandraaien.

1 like

Het zal wel zo horen, het is me niet als storend opgevallen.

Dit is de mijne. Bij inzoomen zie ik meer stof, vlekken en haren dan wat anders. :see_no_evil:

Ze hebben overigens net precies een samenwerking met Marvel aangekondigd.

5 likes

Cool.
Nu is Marvel wel echt nerdstuff , waar ik wel van hou. Maar vind het niet direct bij AP passen :grimacing:

Eigenlijk wil ik gewoon een blauwe @Henk.
Heb jij hem bij een ap boutique gekocht want in Eindhoven kun je hooguit met veel geluk alleen een witte en of een zwarte krijgen.

@Lucky-Luke de zon schijnt. Tijd voor een nieuwe zonnebrillen. Kan ik die van jou ff passen :innocent:

2 likes

Yep, boutique.

1 like

Nieuwe duikers

42mm

6 likes