AP Only (Deel 1)

Hahaha,… dacht echt door de wijzerplaat dat dit een oudje was. Zo zie je maar hoeveel verstand ik heb van AP vintage royal oak. :slight_smile:

1 like

Ben er nog niet helemaal uit. Deel van de collectie verkopen en voor een nieuwe gaan. Of nog even sparen en voor een oudere en tevens kleinere (36 mm) gaan. Heb niet van die grote polsen dus… denk dat ik het eigenlijk wel weet :innocent:

Zoals die van @vierport bijvoorbeeld. Die is ook 36mm als ik mij niet vergis. Wat een plaatje zeg! :heart_eyes:

1 like

36mm! Doen!

1 like

Blijven mooie horloges. Zelf een tijd gecharmeerd geweest van deze:

en natuurlijk de ultra thin:

Met de andere modellen van AP heb ik vrij weinig.

15 likes

Ik kan nie wachten tot dat de VC only begint ;-). AP is ook heel mooi hoor BTW

1 like

De goedkoopste quartzen zijn niet eens heel duur, volgens mij minder dan een nieuwe Rolex sub.

1 like

Steef, Gij…echt!!!

1 like

Maar ja, quartz is toch maar quartz. Als je dan een Audemars Piguet koopt, moet je het ook goed doen.

1 like

Pfoeh, die ultra thin! Wat een beauty!

Yes. Het was al een grote stap van Rolexhater- naar liefhebber. Dan moet dit ook wel kunnen :grimacing:

Is niet zo gek hoor, de wijzigingen aan dit model (14790) gedurende de jaren 80 en 90 zijn ook maar héél subtiel geweest. Volgens mij werd het pas begin jaren 80 geintroduceerd, maar dat weet ik niet helemaal zeker. De vroegste die ik zelf heb gehad was een B-serie uit ongeveer die periode (eveneens tropical, maar helaas ‘rondgepolijst’).

Met bescheiden polsen zou ik absoluut voor een 36mm gaan. Oogt een stuk massiever dan bijvoorbeeld een vintage Datejust. Komt uiteraard door het ontwerp van de kast en band.

Zo is een 15300 feitelijk 39mm, maar ‘draagt’ naar mijn mening groter dan een Sub.

2 likes

zelfs ik sluit niet uit dat ik ooit een Rolex zou kopen :wink:

Dank voor de tip! Het ontwerp van mijn oysterquartz lijkt enigszins op het ontwerp van de Royal Oak. De oysterquartz Datejust draagt ook al groter dan een ‘normale’ Datejust. Dus dacht stiekem al dat 36mm verstandiger is. Het scheelt ook nog wat in prijs, dus dat is weer een voordeel.

1 like

Leuk topic. Ben aan het overwegen om een AP te kopen.

Meer voer voor dit draadje👍🏽

Zoiets?

35 likes

heel mooi, helaas kan ik zelf pas over een jaar of 30 foto’s plaatsen…:frowning:

1 like

Een paar jaar geleden bestond mijn “collectie” uit een Omega Seamaster en een Casio en dacht ik precies hetzelfde als ik naar Rolexen en AP’s keek. Langzaam maar zeker uitgebreid tot waar ik nu ben.

Wat ik hiermee wil zeggen: nooit de hoop opgeven, als je het echt wil kan het waarheid worden.