Wat voor een uurwerk zit erin? Sommige versies hebben een uurwerk dat afkomstig is van JLC. Bij Tempus heeft een van de horlogemakers jarenlang voor JLC gewerkt.
Vandaag een nieuwe offshore gekocht. Dezelfde als hiervoor, maar dan de witte variant. De witte wijzerplaat geeft toch weer een heel nieuw gevoel.
Gaat morgen voor service naar AP, want zoals je ziet is er niet echt zuinig mee omgegaan en daar was de prijs ook naar. Alle vertrouwen dat AP de juiste liefde kan geven om deze in nieuw staat terug te krijgen over een paar weken. Zodra het geval, dan volgen er uiteraard een paar mooie plaatjes.
Ik las ooit ergens dat bij een service ze altijd die rubber lunette vervangen. Dat is een duur grapje, maar wel de enige manier om hem in nieuwstaat te brengen natuurlijk.
Duur is natuurlijk heel subjectief, maar feitelijk zijn alle prijzen bij AP van een andere orde. Bij mijn andere AP, zie hierboven, heb ik afgelopen maand de rubberen bezel laten vervangen. Kost ongeveer 600 euro. In verhouding valt dat nog mee. Totale plaatje was bijna 3k.
Overigens is de bezel van deze klok ook net vervangen, maar vraag niet hoe… Kortom dik kans dat er weer een nieuwe op mag, zou wel heel zonde zijn uiteraard.
Je maakt mooie foto’s! Maar je moet dat horloge niet aan je enkel dragen maar aan je pols, wat toont die klein zo
Wat een klok is het toch Sat!
Ik blijf deze zo vet vinden
Cool ding hoor
Heel vet
Heel mooi, echt! Maar ik vraag me toch af of dat geen geschoren berenpoot is.
In ernst, ik was geen fan van de AP diver maar die prachtige foto’s van u hebben me fan gemaakt. Prachtig horloge.
edit: en altijd mooie foto’s!
600 valt mij heel erg mee. Ik dacht dat ze het dubbele waren namelijk. Maar goed, dat schijnt een standaard procedure te zijn bij AP bij die modellen en daarom valt een service voor die modellen vaak net wat hoger uit dan andere modellen van AP.
Op de site zie ik dat een serivce van AP voor de chrono 2200 kost exclusief polijstbeurt. Valt mij reuze mee, ik dacht dat ze veel duurder waren van bijvoorbeeld Patek, maar ze zijn even duur.
Voor die 3k zullen ze geen onderdelen vervangen hoeven hebben, behalve die rubberen lunette.
Inderdaad, het kan zeker gekker in de wereld van uurwerken. Ook de pushers en de kroon waren onderdeel van de service.
Maar ben heel benieuwd wat dit exemplaar gaat doen, hou mijn hart vast.
Ik denk met name dat de staat van het uurwerk van belang is. Als dat in orde is, zal de rekening vergelijkbaar zijn.
Hoop dat je gelijk hebt. Het uurwerk is in goede staat, maar alle schroeven, de lugs, lunette (waarschijnlijk), service en wat polijstwerk waar noodzakelijk. Dus denk dat het wel wat meer zal zijn, maar we gaan het beleven.