Allemaal leuk en aardig wat jullie hier posten, maar zolang het niet aan een touwtje om je nek hangt doe je niet mee hoor.
Het viel mij op dat het datumvenster bij APRO’s een beetje willekeurig door enkele blokjes van het tapisserie patroon heen lijkt te snijden. Ook de naam lijkt niet symetrisch geplaatst tov de blokjes.
Ik ben niet iemand die zich hier enórm aan stoort, in het dagelijks leven zie je dit niet echt. Maar ik vraag we wel af: hoe kan dit nou? Waarom maken ze dat datumvenster niet iets groter, of kleiner. Of maken ze de blokjes iets groter of kleiner. In elk geval: dat het correct uitlijnt en niet verticaal door de blokjes snijdt en horizontaal nauwelijks (bij het datumvenster).
Voor iedere APRO eigenaar die nu denkt: kut, once seen cannot be unseen: sorry ![]()
Kleine troost: blijft een van de mooiste horlogeontwerpen imo
Het is ook geen Rolex hè.
Het datumvenster is wat mij betreft best netjes uitgelijnd met het raster. Trek je de ruimtes tussen de blokjes door, dan kom je precies uit op een kruis in het midden van het datumvenster. Dat er blokjes worden afgesneden komt vooral door de grootte van het venster, maar uiteindelijk blijft het gewoon een structuur op de wijzerplaat en lijkt mij het niet iets dat als grid bedoeld is.
Bij het logo is het denk ik vooral een ontwerpkeuze. Je zou inderdaad twee rijen blokjes kunnen opofferen om het perfect uit te lijnen, maar nu wordt optisch maar 1 rij onderbroken. Daardoor lijkt het kader van het logo wat meer te zweven boven de plaat.
Verder snap ik je helemaal. Met een grid als wijzerplaat ga je al snel naar logische vlakken kijken.
Ja wat ik gewoon graag zou zien is die naamplaat en dat datumvenster van dusdanige grootte dag de randen precies landen in de ‘straten’ tussen de blokken. En dus niet op willekeurige plekken blokken doorsnijden. Blokken doorsnijden mag wel, maar doe het dan overal. Niet zo random.
Voor iedereen die enthousiast wordt bij het horen van blokken snijden: kalm, het is pas woensdag
Geweldig dit ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ideetje voor Swatch
Geweldig model dit! midsize echt mooi maatje ![]()
Waarom heeftie ‘n snor?
Het is een snavel #uiltje
Shit.
Ik ben er geen maar nu kan ik het ook niet meer on-zien. Baaaaah. ![]()
Heel gaaf ![]()
Prachtig deze! Altijd fan van de owl geweest.
Ik sta een beetje voor een kruispunt. Ik val altijd terug op Rolex maar deze vind ik zo godsgruwelijk vet:
Alleen word ik wat gehinderd door de de verhalen van service horror. Kan iemand de boel wat bagatelliseren? ![]()
En wellicht is een AP begin goed door te starten met een diver 15703ST, met nog die oude wijzerplaat. Een scherp exemplaar kopen, service incalculeren en eens een jaar aanzien, zou dan het plan zijn.
Tips?
Klinkt een beetje als een beslissing om een italiaanse sport auto te kopen (Maserati, busso V6 distributie, choose you poison here). Je weet dat je gestoken kan worden na de aankoop.
Beste is om naast de aanschaf waarde ook een calamiteiten potje mee te nemen voor aanschaf (zeg 50% van een engine rebuild of wat ook debekende zwakke plek is).
Anders blijf je de veilige keuzes nemen.
Waardoor precies? Die uurwerken zijn niet zo uitzonderlijk toch? Pakkingen moeilijk verkrijgbaar?
Of bedoel je factory service horror, want dan kan het wel eens flink in de papieren lopen ja
Problemen met kaliber 3126 als je het niet dagelijks draagt. Schijnt door de modulaire opbouw al snel 3k5 service te kosten.