AP Only (Deel 1)

Zeer zeker.
En van alle 3 mijn horloges is de AP het moeilijks aan te komen voor list. DJ 41mm blauw is altijd wel te kopen. Al is het maar met 1.5k premium.
DD meteoriet zie ik in Europa maar 1 te koop en dus ook niet makkelijk te krijgen. Of je moet list willen betalen.

En idd de AP

1 like

TwoTone bij Rolex vind ik mooi, maar bij AP is het niet mijn ding. Of staal of volgoud voor mij.

1 like

Samenvatting; AP heeft dit jaar 37k horloges geproduceerd. Doel is om 250 man aan te gaan nemen om eigen winkels te bemannen en IT naar hoger niveau te tillen.
Prima systeem, bij mijn levering maakte ik een account aan via de site en stond m’n horloge al geregistreerd. Oa voor de extended warranty.
AP monitoort zo precies waar ieder horloge blijft. Slim spelletje.

5 likes

Exact! Want als jij deze nu verkoopt en de nieuwe eigenaar wil ook de verlengde garantie moet hij ook een account aanmaken en het horloge aanmelden. Zo volgen ze exact de eerste 5 jaar en kunnen ze de flipperaars er snel uit filteren.

Interessant artikel, dank aan @Rocky86

Ik heb even de moeite genomen het geheel te vertalen voor de belangstellenden hier.

28 december 2020

Audemars Piguet wil 250 medewerkers aanwerven
DOOR AWP

Audemars Piguet, het luxe horlogemerk, heeft de pandemiecrisis tot dusver beter doorstaan ​​dan andere bedrijven in de sector. De gedelegeerd bestuurder, François-Henry Bennahmias, wil in 2021 250 mensen aannemen en geeft in een interview op de website van de krant NZZ aan dat oktober qua omzet de beste maand in de geschiedenis van de groep was. .

Het bedrijf Vaud, dat meent goed gepositioneerd te zijn voor het komend jaar, wil de helft van zijn nieuwe medewerkers aanwerven om hen in zijn winkels in dienst te nemen. Er zijn geen plannen om nieuwe verkoopgebieden te openen, maar om franchise-winkels te exploiteren in de vorm van joint ventures, waar Audemars Piguet zal instaan ​​voor het werven van personeel.

“We hebben ook meer personeel nodig voor after-sales service, voor merkbeheer en voor IT”, zei Bennahmias. Met meer dan 100 medewerkers is de IT-afdeling een van de belangrijkste - hoewel de horloges van het merk tot op de dag van vandaag niet online worden verkocht. Uitleg: Audemars Piguet heeft momenteel te weinig horloges om al zijn verkooppunten te bedienen.

Tijdens de crisis hoefde de Le Brassus-groep zijn strategie niet te wijzigen, noch qua distributie, noch qua geografische oriëntatie of qua prijsstelling, zei de manager, eraan toevoegend dat "dit bewijst dat we op de goede weg zijn. ". Maar hij legde uit dat de onderbreking van twee maanden in productie en winkelsluitingen tijdens de eerste lockdown sporen had achtergelaten.

Verwachte omzetdaling in 2021

"De omzetdaling van 25% die werd verwacht na de opsluiting kon worden bijgesteld tot minder dan 10%. Tijdens de tweede opsluiting in Frankrijk en Italië bestelden klanten horloges per telefoon en lieten ze ze bezorgen , zelfs als de winkels gesloten waren, ”zei Bennahmias.

Audemars Piguet, opgericht in 1875, wordt nog steeds gecontroleerd door de oprichtende families Audemars en Piguet. Sinds Henry Bennahmias het bedrijf in 2012 overnam, zijn de inkomsten verdubbeld tot bijna CHF 1,2 miljard in 2019, terwijl de productie sinds 2015 opzettelijk weinig is gestegen. Dit zijn schattingen, omdat het merk geen gedetailleerde cijfers communiceert.

In 2020 produceerde de horlogefabrikant slechts 37.000 horloges in plaats van de geplande 45.000, of 18% minder dan het voorgaande jaar, betreurt de heer Bennahmias, vanwege de veerinsluiting. Desalniettemin voorziet hij een omzetdaling die slechts 6 à 8% lager is dan in 2020. In totaal stelt Audermars Piguet wereldwijd ongeveer 2.000 mensen tewerk.

5 likes

Denk wel dat het merendeel een RO is. In welke vorm dan ook.

Ik weet niet of ze dan 37k klanten gaan volgen. Maar ze zullen er wel een automatische systeem voor hebben.
Lijkt mij ook niet dat je na bijvoorbeeld 3jaar een ander horloge wil dat je niks meer kunt krijgen als je een goeie klant bij die AD bent.

En je kunt op de site een wishlist maken. Ik heb er al 3 instaan. Ben benieuwd waneer ik de eerste daarvan zou kunnen ophalen :wink:

Tot die tijd deze

7 likes

Nieuwe prijzen Duitsland?
Tel er voor NL nog 2% bij voor het Btw verschil.

NL per 5-1…

Hier het originele artikel in de Neue Zürcher Zeitung.

1 like

3x in 1 jaar de prijs omhoog :upside_down_face:
Moet niet gekker worden.

6 likes

11 likes

3 likes

De laatste voor dit jaar…

13 likes

Alle AP liefhebbers hier een mooi 2021 gewenst.

Ik hoop mij dit jaar bij de bezitters te mogen voegen.

De grail:

13 likes

Ik hoop op hetzelfde, met iets kleinere grail!

1 like

Maandag a.s.? :thinking::upside_down_face:

In de US is de prijs toen omhoog gegaan. Vandaag blijkbaar weer in de USA.

In Nederland per 5-1 5/6% omhoog.

Als ze hem dan maar leveren voor de prijsverhoging per 1-1-2022. :sweat_smile:

Nouja ik heb er ook twee weggekopt… :wink:

1 like

Ook lekker!

(foto van instagram)

9 likes