AP Only (Deel 1)

Dankjewel vadertje staat met je BPM, slurptax, ikgunjougeenmooieautotax, boomknuffeltax en vergeet niet jemagjehoofdnietbovenhetmaaivelduistekentax…
zucht

Precies, hoe spijtig het ook is, maar dit gaat naar mijn inziens alle realiteit en de hele essentie voorbij. De Mustang is Race Red :red_car:.

Inderdaad een mooi bedrag voor horloges over, dus vandaar ook dit prachtige exemplaar gekocht!

1 like

En weer eens om de pols…

40 likes

Pracht exemplaar! :heart_eyes:

Sinds gisteren de jacht geopend voor een dames AP RO, maar helaas nog geen kunnen vinden. Natuurlijk wel wat andere mooie horloges, maar de voorkeur gaat uit naar een model als deze

Foto’s even van het net geleend :wink:

6 likes

En nog twee die blijkbaar niet mee kwamen met uploaden…

Dat rosegoud is erg fraai.
Met diamanten erop zou voor mij niet hoeven.

De bovenste optie die je laat zien is gaaf en dan in 37mm (15450)!

3 likes

Wat Remco zegt, vooral voor een vrouw die band erbij, geen leer :heart_eyes:

2 likes

Helemaal eens, dat is ook mijn statement! Maar het probleem is, dat ze deze nog niet heeft kunnen zien. Want ik ben overtuigd dat dit doorslaggevend zal zijn. Die band is een kunstwerk op zich, maar dat blijft lastig op foto’s…

Blijkbaar is er één enkel exemplaar bij S&C Rotterdam beschikbaar. Gisteren eerst naar Gassan Amsterdam geweest en daarna naar S&C Den Haag en Steltman. Kortom, binnenkort een keertje richting Rotterdam voor de AP en Utrecht voor een Breguet Marine, waar ze ook erg fan van is.

Paar foto’s van gisteren…

1 like

Schitterend! Lonk er al tijden naar. Is dit 39mm of 36mm?

1 like

Is de 15300st, 39mm bij 9mm hoog.
Uit 2009 en net terug deze zomer van full service.

Oeh…Dat is m…de 15300… blauwe plaat of zwart? Kan t niet goed zien op de foto…

1 like

Blauw, maar is afhankelijk van de lichtval grijsblauw of donkerblauw.

19 likes

Soms zie ik hier vakmanschap van restauraties waarbij ik mijn ogen haast niet kan geloven. In dit kader kwam ik een advertentie tegen en vroeg me af of dit horloge het waard zou zijn. Er van uitgaande dat dit exemplaar origineel is van binnen en slechts geserviced dient te worden, zou iemand dan een inschatting durven maken van de kosten?

Orginele Audemars Piguet 26284RO.OO.D002CR.01
€ 25.000,00

Gezien de strap volledig afgescheurd is aan beide kanten vraag ik me af of een service beurt volstaat … bezel schroef mist op 8uur, datumfont ziet er een beetje vreemd/klein uit maar dat kan aan de foto liggen.
Meneer had ook geen slechtere foto’s kunnen maken zeg… maar van de Scarface schilderijen die hij verkoopt lukt het wel blijkbaar… :thinking:
Zal waarschijnlijk nog wel een hoop aan mankeren en ik denk dat de grootste waardemindering het ontbreken van b/p is.
Serie# vragen of laten checken door een juwelier, maar al had ik dit bedrag zelf te besteden zou ik er in geen enkel geval m’n vingers aan willen branden…

Ik gok op circa 2.500,- a 3.000,- euro en dan is 'ie weer top :wink::+1:

Merkwaardig verhaal… De verkoper reageerde redelijk snel en gaf te kennen dat het horloge door een ruzie met zijn vrouw in deze staat was geraakt :thinking: (heftig hoor)

Gelijktijdig gaf hij te kennen een bod te hebben van 58k en de advertentie was ineens offline… Vreemd verhaal dus, maar dat straalde overal al vanaf en verbaasd ben ik dus ook helemaal niet. Dank voor de reacties!

op chrono staat er een voor 75k dus zo raar is dat dan weer niet

Allereerst was het “vreemd verhaal” bedoeld tav de advertentie, de omschrijving, foto’s en de reactie waarna direct de advertentie offline was.

Maar goed, ook ten aanzien van de prijs is het toch wel vreemd. De vraagprijs was 25k, zonder papieren, doos en in een zwaar beschadigde staat. Wellicht is dat laag, maar 58k is naar mijn inziens niet in verhouding voor dit exemplaar. Voor 61k staat er ook eentje te koop op chrono, waarbij alle documentatie en dozen aanwezig zijn. En ook nog eens in een goede staat is…

Weer tijd voor de 15300.
Blijft fijn en erg dun (ruim 9mm).

Afhankelijk van de lichtval is de wijzerplaat duidelijk blauw of juist bijna zwart.

23 likes

wie ziet de vergelijking? Niet mijn ding trouwens itt de echte

3 likes