AP Only (Deel 1)

15450 heb ik ook gepast, de moderne 37mm. Deze is idd wat Bauhuis zegt aan de hoge kant. De 14790 is dan mooier. Kost die ook al 19k? Dan heb je voor iets meer ook de gouden uitvoering toch? Bij AVW voor 22,3k dacht ik. Ik zou denk ik doorgaan voor de 15300. Heb ik met pols van 19cm minimaal nodig. Lijkt mij ook altijd gewild te blijven. Jammer dat deze niet meer nieuw geleverd wordt.

1 like

Nee 14790 is nog niet zo duur, ookwel rond 15 te vinden denk ik. Maar die is slechts in 36mm. En ik heb denk ik toch echt 39 nodig. Dus dan kom je automatisch bij 15300 uit, en dus de 19k. En dan ook nog eens het gevoel dat je voor min of meer hetzelfde bedrag een nieuwe kunt kopen, met garantie, geen onderhoud eerste 7 jaar, eigen naar op de pas etc, met enige ‘nadeel’ dat ie dan 41mm is. Daarom wil ik die optie nog niet helemaal afschieten ook.

Wat is jouw polsmaat dan?

19cm polsomvang, deze:
(Ik ben 1.94m lang)
Met 15500st 41mm
Past perfect!

11 likes

Ja dat is niet verkeerd inderdaad. Ik ben iets korter: 190 icm 19 a 20cm polsomtrek afhankelijk van het klimaat😁

2 likes

Deze wordt het dus niet, al zou de maat ook wel kunnen. Dit is de 39mm 15202st.

Geen secondewijzer, geen schroefkroon.

6 likes

Ik heb 18,5 cm polsen en een 36mm APRO paste gewoon perfect!

Ik heb binnen 2 weken weer een 14790 aan in staal met blauwe plaat. In mijn mening is 36mm de perfecte maat, draagt als 40mm pre-ceramic sports Rolex. :sunglasses:

12 likes

Tsja als je het zo ziet is het niet verkeerd inderdaad!
Toch is zou ik - als ik er ooit voor ga - dat relatief kleine beetje nog bijleggen en voor iets nieuwers gaan. Zo’n 20 jaar oude 14790 is dan - vind ik - nog relatief duur.

2 likes

Vergeet niet dat de 14790 geproduceerd is tot eind 2007 en is dus een aantal jaren naast de grotere 15300 verkocht. Zo heel oud is deze referentie niet. De 14790 en zijn voorgangers waren in de jaren 80’ en 90’ ook de enige optie voor liefhebbers die een automatische APRO met secondewijzer en schroefkroon wilde. De enige andere en grotere optie toentertijd was de 5402 of 15202 zoals we hem nu kennen, en die hebben beide geen secondewijzer of schroefkroon (en is dus een stuk fragieler).

Ze hebben natuurlijk allebei voordelen en nadelen. Ik vind de vorige generatie APRO veel mooier omdat de kasten en de diktes/diameters meer in lijn zijn met het ontwerp van Genta (ultra-thin kasten en front loaders). Daarom zijn ze tegenwoordig ook zo gewild en gaan de prijzen steeds omhoog. Als er ergens een hele mooie en strakke APRO 14790 online te koop staat met blauwe plaat, zijn ze bijna altijd binnen enkele uren verkocht. Even een leuk weetje, iedereen heeft uiteraard zijn eigen voorkeur! :sunglasses::+1:t4:

7 likes

Oh dat wist ik inderdaad niet! Ik zie steevast vrij oude te koop staan. Thanks voor de verheldering!

1 like

Deze joekel van een uurwerk houder zit dus in de Volgouden AP modellen.

2 likes

Toch apart.

1 like

Ah, nou snap ik ook waarom die Sky-dweller zo mooi past.

1 like

Die past mij echt perfect, Echt blij mee.

En die andere past net zo perfect! :grinning:

6 likes

Hier zie je het nog formaat nog beter vergeleken.

1 like

Kan dan wel staal binnenwerk inzitten, maar ziet er toch wel fraai uit. Ook deze met leren band echt wel een topper.

14136824d_zoom_v1581009981192

15.500or

3 likes

Alleen ga jij een premium van 15-20k betalen wetende dat er een stalen uurwerk houder inzit van ongv 50 gram?

Bij Rolex moet je ook niet rekenen in goudprijs, dan blijf je ook nergens. Mij stoort het niet zo. Buitenzijde is alles goud. Ik ga overigens toch voor de stalen versie.

1 like

Dinsdag is mijn nieuwe NA binnen. Dan ga ik hier ook lekker verder spammen hehe 🥳

5 likes

Zit dat ook in de 15500? Die foto’s zijn iedere keer van ren APROO en niet van een apro.

1 like