Applewatch, ik wens je er oprecht veel plezier mee maar aan mij is het ook niet besteed. Beetje hetzelfde als 'n iPad kopen terwijl ik al een MacBook heb. 'T zal leuk en handig zijn, maar ik vind mijn andere horloges ook superhandig. En veel mooier. Met smartwatches is het een beetje hetzelfde als met hybride auto’s, waarom zien ze er zo “futuristisch” uit???
Ik draag AW net zo vaak als mijn andere horloges. Het is waar ik zin op dat moment zin in heb en als ik de AW niet draag dan heb ik voldoende aan mijn iPhone. Wat ik wel grappig vind ik de keuze uit vele soorten dials. Je kunt het eenvoudig houden maar ook met vrijwel alle complicaties al dan niet in combinatie met het weer, je agenda et cetera.
Groeten,
René🍺
De techniek is leuk en het is leuk dat ze het hebben gemaakt, voor de mensen die ervan houden, maar persoonlijk doen smartwatches mij helemaal niets. Doe mij maar een mooie echte klok met historie en een automatisch/manual uurwerk(Quartz doet me ook helemaal niets). Maar veel plezier ervan!
Ze zijn mooi gemaakt, zeker waar. Maar dan ook wel heel erg aan de prijs. Dit laatste is 1 van de redenen dat ik geen Apple Watch koop. De andere redenen zijn:
- je kunt je eigen watchfaces niet zelf maken en gebruiken, zoals dat met een Samsung Gear bijvoorbeeld wel kan;
- geen sync mogelijk met Android.
Ik heb er zojuist ook eentje besteld; wordt als het goed is morgen geleverd. Gewoon benieuwd…
Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Welke heb je besteld?
Ik heb een space grijze Sport met zwart bandje besteld, 42mm. Zal m’n ervaringen ook posten.
Nou, gisterenavond om 21.00 uur (!) werd hij dan eindelijk geleverd. Zoals altijd bij Apple alles prachtig verpakt.
Het eerste dat me opviel toen ik het horloge uitpakte was dat ik het nogal klein vond overkomen, ondanks dat ik toch de 42mm (er is ook een 38mm) gekocht heb. Het horloge had van mij best een mm of 5 groter gemogen. Op de foto lijkt het echter een enorme klok maar geloof me; in het echt ziet hij er een stuk kleiner uit; hij is ook kleiner dan mijn TAG Heuer Monaco.
Het installeren gaat inderdaad zeer soepel, binnen tien minuten hing hij om de pols. Wat aan het experimenteren geweest met de verschillende “watch-faces” en het customizen er van.
Het horloge draagt zeer comfortabel en de tijd aflezen is uitstekend. Erg fijn dat de notificaties van berichten nu op het horloge binnenkomen; je kijkt even en beslist dan of je het nodig vindt om meteen te reageren of dat op een later moment te doen.
Het enige wat me enorm teleurstelt is het opstarten van third-party apps; dit duurt echt onacceptabel lang, niet “des Apple’s”… Veel apps zijn hierdoor in de praktijk nauwelijks bruikbaar omdat het tien, soms zelf 20 seconden duurt voordat ze opgestart zijn. In die tijd is het veel praktischer om het gewoon op je iPhone te doen. Hoop echt dat dit verbeterd met WatchOs2 want anders gaat dit een reden worden om het ding van de pols te halen.
Maar… ja, het is een leuke gadget en het heeft een afwerking die een horlogeliefhebber kan waarderen.
De TAG Heuer Monaco heeft even rust…
Gefeliciteerd met deze black beauty. Ik verwacht dat WatchOS2 significante verbeteringen gaat opleveren wat snelheid betreft. Tijdens de Keynote van het World Wide Developers Congres is de werking van WatchOS2 goed gepresenteerd. De nieuwe gadgets maken de AW nog meer volwassen.
Ik hoop dat je er net zoveel plezier van hebt als ik met bijna drie weken Applewatch. Op kantoor draag ik hem nu zo.
Mooi trouwens die mesh band. Is er niet in space Grey volgens mij, dat vind ik wel jammer…