Aqua Terra (behouden), Explorer (39mm) of Submariner? (GS is afgevallen)

we zijn eruit: ditch de Omega en be happy met je nieuwe GS :+1:


:wink:

Blijft een hardnekkig verschijnsel bij veel mensen,
Ik ben er zelfs zo ver overheen gegroeid dat een Seiko van rond de € 1.000,00 ook volstaat. :wink:

Welke dan?

Bijvoorbeeld de sarb serie, maar ben zelf meer van de duikers…
En dus heel tevreden met mijn BFK en SBBN 015.

Grappig zit ook een beetje te twijfelen tussen zo’n hi beat als van @vierport of een Omega Aqua Terra White teak.

Ik heb die witte ook gehad, maar donkere varianten (grijs en blauw) vond ik uiteindelijk toch veel mooier. De wittewerd me wat saai/ging me gauw vervelen. Maar is heel persoonlijk uiteraard.

De golf voor de zwarte dagen (heb vriend van mij de Master Coaxial Golf ‘laten’ kopen, erg benieuw als ik heb IRL ga zien) en voor de witte dagen een High-Beat, of een Diashock ofzo… simpel toch?

Van ruilen komt huilen… dus verkoop gewoon een paar minder geliefde horloges (wel jammer, je vrouw vond die DJ net zo leuk) en koop de GS erbij.

1 like

Zoals gezegd, heb ik zelf sinds vandaag ook een Seiko.

Ik weet dat het qua uurwerk weinig voor de Omega onder doet maar het blijft een kwestie van imago

Ik denk dat het merendeel van de leden eerder voor één van de “gerenommeerde” merken zullen gaan dan voor een GS.

:joy:

2 likes

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb daar gewoon zelf geen last (meer) van. Imago is voor de buitenwereld, ik draag hem daar niet voor.

2 likes

Met de keuze van een horloge of die andere ik volg altijd deze regel:

  1. Doe het klokje aan, en kijk heel goed voor enkele seconden of het mooi eruit ziet, de kleur, als de maat goed past…nu doe de arm naar beneden.

  2. Als jij weet hoe laat het is, kies de andere.

13 likes

Hmmm… heb na ruim 12 jaar verzamelen zelf steeds meer last van dat Imago… hoewel zelfs een collega met een Porsche Design van 8k, of de andere met een Speedy, niet merkte dat ik een Rolly om had. It’s all in the mind.

Coole test trouwen Gundun :smile:

1 like

:joy:

Goed advies!

Ik begrijp jouw punt ook en ik draag mijn horloges ook voor mijzelf en niet voor buitenwereld.

Wat ook relevant is, zeker hier op het forum, is waarde bij verkoop. Ik ben niet bekend met tweedehandsprijzen van een GS maar ik schat in dat deze lager liggen dan bijvoorbeeld een Aqua Terra en dat is mede wat ik bedoel met imago.

Zou kunnen hoor. Hoewel op dit forum heel wat GS liefhebbers (en kopers) zitten en je er relatief lastig aan komt.

Denk dat dat wel meevalt met de GS tweedehands prijzen. Soms zie ik Terra’s duiken (3k voor een Master Coaxial al gezien), maar ooit tipte ik een collega voor een 2e hands 007 Seamaster Coaxial, (pistooltje op secondewijzer) meen dat hij 1700 euro betaalde, gaan nu voor 3500.

Tja… ben wel beetje op punt van Paul (Viewport) aangekomen denk ik. Leuk als je waardevast kan ruilen, en da’s dan genoeg.

Eigenlijk is die zwarte hi-beat gewoon mooier dan de AT. Enige jammere vind ik de grootte van de tekst onderop de wijzerplaat, maar dat kan komen omdat het op de foto zo vertekent.

Niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen…maar als de GS ook een echt goede stalen band heeft, zou dat mijn keuze zijn.

1 like

De GS is een prachtig horloge met een schitterend binnenwerk.
Het onder de radar zitten zie ik als een pluspunt…

Die AT Golf vind ik echt MEGA… Staat bij mij voorlopig met stip bovenaan. Mocht je zo dom zijn, sorry… Mocht je toch besluiten hem weg te doen dan wil ik mijn spaarvarken wel omgooien en kijken hoever ik kom!

4 likes