Graag via deze weg jullie advies of suggesties
Na het verkopen van, op mijn blauwe Planet Ocean na, zo goed als al mijn horloges, mag er weer wat aangevuld worden.
Mijn favoriete duiker is gebleven en wil ik eerst gaan aanvullen met een non-duiker / non-gmt model. Eigenlijk de wens voor een “elke dag” model met een gemiddelde maat, eventueel een datum, op een forse 20.5 cm pols.
Omdat ik erg happy ben met mijn andere Omega komt dan de Aqua Terra bovendrijven, maar twijfel aan de maatvoering, 38 wellicht te klein en 41 te groot/dik? Jong gebruikt misschien voor een redelijke prijs te bemachtigen.
Ik heb een Rolex OP39 gehad die ik toen qua maat perfect vond en misschien had moeten houden De nieuwe 41 in bijvoorbeeld zilver vind ik prachtig, maar denk zonder aankoophistorie niet, of zo goed als niet aan te komen. Tenzij natuurlijk voor zo’n € 9.000,- incl. premium, maar ben niet thuis genoeg in Rolex om te kunnen beoordelen of dat handig is.
Zie ik in de 39/40/41 mm range iets over het hoofd? Ben zeker geen kenner, maar neig toch gauw richting Omega/Rolex. Even wat gaan passen om te kijken hoe het valt, is in het noorden van het land, vergezeld van 2 peuters niet altijd eenvoudig in te plannen, dus vandaar hier eerst wat voorwerk.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, zeker ook in combinatie met een wat grotere pols…
Ik ben na 2 Aqua Terra’s op Grand Seiko overgestapt en heb nooit meer omgekeken. Afwerking is van een totaal ander niveau, maar het ietwat traditionele design moet je van houden.
Voor mij is de Aqua Terra nog steeds een favoriet! Zit als gegoten (op leer of een nato) op 19cm pols, niet te dik edoch aanwezig en zowel sportief als netjes. Een echte allrounder.
Beide gehad. Geef de voorkeur aan een AT. OP 39 - uit 2018 of zo, nog met korting van de AD en zelfs hier op het forum mee moeten leuren… - beviel mij niet. Te klein, geen fijnverstelling vd band, band niet echt flexibel en gangreserve te weinig (+40 uur toen tov. Omega +60). En het niet hebben van een datumweergave beviel in de praktijk ook niet. Vond het niks. Misschien is de huidig OP met snelverstelling vd band beter en met het nieuwe uurwerk zal de gangreserve ook wel goed zitten. Inmiddels aan mijn 4e AT. Op staal is het gebrek aan een snelverstelling er ook. Maar kan daar vaak wel een sweetspot vinden waar dat bij de OP niet lukte. Vind de Omega stalen band ook beter zitten dan de Oyster band en met een beter werkbare sluiting. Mijn huidige versie op leer, en perfect! Omega uurwerken - 8500 of 8900 - natuurlijk zichtbaar en spreken mij ook meer aan dan die van Rolex. En snelverstelling voor de datum / tijdszone; handig! Eigenlijk nooit problemen met Omega gehad (heb ook nog een Tresor en een Constellation). Mooi, degelijk, nauwkeurig(er), goede gangreserve als je horloges in roulatie draagt, beter verkrijgbaar, beter betaalbaar. En met misschien wat zoeken ook met korting verkrijgbaar nu een aantal Omega AD’s lijkt te moeten stoppen.
Leuke dial zoals de omega AT. Geïntegreerde stalen band zoals de Zenith Defy 6 halve schakels voor altijd bij een goede fit en Selita uurwerk wat door Jan en alleman onderhouden kan worden… ennn? Slechts 1350,- euro’s dus een kwart tot een vijfde van je budget voor de grote Zwitserse knallers