Fijne avond alvast gewenst voor straks!
Prachtig horloge Henri!
Dankje! Het is een van de favorieten uit mijn collectie.
Goedemorgen,
Kan je een Aquastar ook in de EU kopen?
Ja hoor ik heb er een in het blauw staan
Jammer hij heeft een schroef deksel?
Ik heb hem met gesloten kast 1000 meter
Of had de 500 mtr een schroef deksel?
Maar hij is wel mooi!
1000 monoblock en 500 schroef geloof ik.
Zojuist besteld! Ik ben heel erg benieuwd!! Zou dit dan de laatste van dit jaar zijn?
Hij is leuk!
Ik verwacht dat de kwaliteit vergelijkbaar is maar ik ga het meemaken want ik heb meerdere Doxa’s dus kan het vergelijken.
Ligt wel aan de modellen die je naast elkaar zou kunnen leggen.
Een Doxa Sub 200 gaat het waarschijnlijk niet redden tegenover de nieuwe Aquastar Benthos.
Doxa is wat duurder omdat het best wel een iconisch merk is. Dat kost ook wat natuurlijk.
Ik denk als je vergelijkbare modellen van Doxa en Aquastar tegenover elkaar zet dat het niks of bijna niks scheelt.
Hoe zit het nu met die oranje wijzer?
Is dat nu gewoon een seconde wijzer?
Zou wel jammer zijn.
Gelukkig heb ik de echte nog.
Dat is de seconde wijzer inderdaad, zeer waarschijnlijk is een uurwerk met de orginele complicatie veel te duur, vandaar dat door die complicatie het orgineel ook fragiel is in de zin van dat er bij schade/slijtage aan onderdelen praktisch niet aan te komen is.
Neemt overigens niet weg dat het orgineel prachtig is maar wel ontzettend kostbaar in nette staat en eigenlijk ook alleen draagbaar als vintage, dit is voor mij ook een reden om zoiets als deze “heruitgave” aan te schaffen.
Wordt geleverd in een zelfde soort alu koker als de oudere Doxa’s en komt met een Isofrane band, deze gaat er zo snel mogelijk af want ik vind het niks!
Denk dat ik op zoek ga naar een engineer band oid… Is 20mm dus daar zou genoeg voor moeten zijn…
Later meer…
Voor nu prettige dagen!!
Van harte mooie klok
Zeer fraai, gefeliciteerd
Gefeliciteerd !
Ja prachtig natuurlijk.
Maar het is dus een gewone seconde wijzer neem ik aan.
Daar zou ik wel moeite mee hebben.
Gelukkig heb ik het origineel.
Anders had ik het er wel bij willen hebben.
Veel plezier ermee.
Zoals ik in voorgaande reactie al schreef is de oranje wijzer de secondewijzer, hier heb ik gezien de fragieliteit van de orginele complicatie en onverkrijgbaarheid van orginele onderdelen geen enkele moeite mee.
Deze nieuwe uitvoering kan ik dagelijks zorgeloos dragen in tegenstelling tot de vintage, dat is meer een verzamelstuk voor incidenteel gebruik.
Daar komt dan bij dat ik vind dat er absurd hoge bedragen gevraagd worden voor het orgineel!
Dus al met al ben ik zeer tevreden met dit zeer draagbare horloge.
Misschien dat Rick Marei in de toekomst nog met de orginele complicatie op de proppen komt maar dat zien we dan wel weer…