Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Ik deel de mening dat de vlaggetjes niet echt bij de rest van de wijzerplaat aansluiten. Als ik zou mogen kiezen zou ik nog steeds voor een simpel strak logo gaan. Ik heb 'm al eerder geplaatst in dit topic maar bij dezen nog een keer (het gaat om het logo :wink:):

3 likes

Is natuurlijk ook heel lastig, misschien zijn er hier leden die daar wat ervaring mee hebben en een helpende hand willen reiken.
Een logo gewoon omdat er toch iets op moet komen is meestal geen winnaar.

Leuk strak HFLE logo. Een aangezien het daardoor al een limited is, kan die vermelding er ook af :wink:
Die zou ik wel willen.

Ik hou van simpel, dus als die tacho schaal er ook nog af kan…

Helemaal niks, of HFLE. Dat houdt het clean and simple!

Edit, wat al meerdere keren in de tussentijd is voorgesteld zie ik, my bad haha. :innocent:

Hier dan mijn voorstel voor de HFLE 2017.

38mm dus meer hedendaags dan de originele 35mm van bv de Heuer Carrera maar wel met een fijne vintage feel en juiste verhouding plaatsing subdials ten opzichte van de wijzerplaat.

Warm en praktisch (want poetsbaar) plexiglas, immers plexi=sexi

Lager liggende subdials met subtiele ringetjes (nog niet zichtbaar op design, komen wel op de protos’s)

Degelijk Seagull ST-1901 handopwinder uurwerk zichtbaar door de doorkijkachterkant.

Drie banden worden er meegeleverd, twee keer leder, een keer nato.

Prijs: Eur. 225,-

20 likes

Mooi hoor zo, lekker clean zonder logo. En subdials die wat dieper liggen is een pre. Mis ik een beetje bij mijn Seagull 1963. Ook logo op de kroon is tof!

1 like

Dit heb je nu vier keer geschreven, ben je de boel aan het overtuigen om niet voor de EMG te gaan :wink:?

4 likes

Ik moet toegeven nu wordt het echt lastig. Ik vind de originele EMG mooi. De ltd is met oranje accenten en dat vind ik minder Deze is gewoon lekker zwart-wit en dezelfde prijs.

Maar zonder tachymeter is het een absolute no go voor me.

2 likes

Mooi, stuk beter zonder het logo :+1:

2 likes

Qua design zouden beide voor mij voldoen, maar 38mm geeft toch wel de doorslag. 42mm is echt te groot.

3 likes

Zou het niet zo zijn dat - nu het het jaar van max € 750,00 is - mensen uiteindelijk zullen gaan wachten en eventueel kiezen voor de duurdere Stowa of Pellikaan ?
Sec gezien, zouden de Panda en de Emg volgend jaar (max 500,00) meer kans maken, omdat de grens dan lager ligt.
Wat dat betreft is het nu al een titanenstrijd, met onderliggende krachten.

Ik weet niet of ik mij duidelijk genoeg uitdruk wat ik precies bedoel. :thinking:

Omdat een en ander pas laat bekend werd (de voorwaarden) zit je nu eigenlijk met aanbiedingen die zo divers zijn. En waarvan ik verwacht dat dit - met de wetenschap van nu - normaal gesproken niet had gebeurd.

Kunnen jullie mij nog volgen ? :joy:

4 likes

Ja hoor. Je hoopt op een Stowa of Pellikaan. :smiley:

1 like

2017: mooie oogst aan attractieve voorstellen.

1 like

Nee hoor, Ik doe niet mee. :relaxed:

1 like

Precies,en deze heeft verdiepte dials en sexiplexi.
Vind deze veel pluspunten hebben tov de emg

1 like

Heel mooi werk!
38 mm
Verzonken subdials
Plexi!!!
Cleaner zonder logo (alleen op de kroon staat ie nog? :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

1 like

Vind hem inmiddels ook erg leuk. Maar idd logo van kroon mag er nog vanaf.
En zijn de wijzers zwart? Snap t wel vanwege de leesbaarheid, maar gepolijst staal is toch wat sjieker!

2 likes

Momenteel mijn favoriete voorstel voor de hfle, chapeau!
Op de kroon vind ik de vlaggetjes nog wel lachen in tegenstelling tot op de dial, niks is ook zo kaal.
Misschien een typisch Hollandse vraag maar scheelt het in kosten om geen logo op de kroon te hebben?

1 like

Nee hoor dat maakt niet uit, kroon met of zonder inscriptie, dezelfde prijs.

Haha kon het niet laten :stuck_out_tongue:.
Bedankt voor het organiseren van dit voorstel, vond het meeroepen in de ontwerpfase erg leuk!

1 like