Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Bericht verwijderd

FORUMREGELS
De volgende handelingen of activiteiten zijn NIET toegestaan;

  1. Het respectloos bejegenen van bedrijven, hun producten, organisaties, personen, of groepen.
  2. Op de persoon spelen. Richt je kritiek op de inhoud van een bericht en niet op de persoon die het geschreven heeft.
2 likes

waar op zich niks mis mee is

Wel stukje goedkoper die Seagull 1963. Nog even los van de berg heritage :wink:

Ergo: ik voorspel een taaie business case voor de Aramar Long Beach. :cry:

5 likes

Valt nog wel mee als ik zie dat andere microbrands met dezelfde ontwerpconstructie als wij maar met een aanmerkelijk goedkoper meca-quartz uurwerkje nog hoger geprijsd zijn. Bovendien, pre-order is eur. 250,-

1 like

pre-order ook maar 230 euro, en daar zijn wel wat meer design uurtjes in gaan zitten

2 likes

quote verwijderd
FORUMREGELS
De volgende handelingen of activiteiten zijn NIET toegestaan;

  1. Het respectloos bejegenen van bedrijven, hun producten, organisaties, personen, of groepen.
  2. Op de persoon spelen. Richt je kritiek op de inhoud van een bericht en niet op de persoon die het geschreven heeft.

Ach, Aramar heeft ook al de Sea Fury, het duikhorloge voor de echte piloot.

Dan straks een chrono voor in het water, en in de toekomst misschien nog een flieger voor de racecoureurs onder ons :sunglasses:

250 is een prima prijs, 390 is bijna diefstal.

3 likes

Valt wel mee toch? eur. 250,- vs eur 180,- bovendien een een andere kast en een andere wijzerplaat met meer details, anyway we zullen zien, in ieder geval lekker mijn “eigen” horloge als prototype ook leuk!

dat sowieso!

1 like

Bericht verwijderd

FORUMREGELS
De volgende handelingen of activiteiten zijn NIET toegestaan;

  1. Het respectloos bejegenen van bedrijven, hun producten, organisaties, personen, of groepen.
  2. Op de persoon spelen. Richt je kritiek op de inhoud van een bericht en niet op de persoon die het geschreven heeft.
3 likes

Ach diefstal, kijk waarvoor die andere racing chrono’s gaan…
“dat klinkt als een gezonde investering” zou Harry zeggen…

2 likes

Tja ik zeg het nog maar eens. een racing Chrono zonder Tachymeter…

5 likes

Ik bekijk dit toch met een gevoel van afstandelijkheid. Zo erg is het allemaal niet. Ik vind het best een aardig horloge voor een mooie prijs. Wie weet, of ik stap in.

2 likes

Is best te overleven :wink:, heb ook nog gekeken naar met een chronoring maar werd me toch wat te druk.
Anyway we zijn in goed gezelschap ermee:

3 likes

op de een of andere manier mis ik hem op de Tag Heuer niet…

2 likes

Oeiii…

2 likes

Vind het leuk dat je ermee doorgaat. De (pre-order) prijs vind ik best te doen, in vergelijking met de Mercer, die ongeveer hetzelfde doet, is hij nog goedkoper. Enige nadeel is het label op de dial, waar ik niet per se een positieve associatie mee heb, al past de vorm van het label wel mooi op die plek.
Wanneer verwacht je te beginnen met de pre-orders?

1 like

Niet om vervelend te doen, ik weet niks van de geschiedenis van Aramar, maar als je weet dat die naam zo’n weerstand ondervindt, waarom dan niet gelijk onder een ander/eigen label?

Je had de contacten immers al toch, ook zonder Aramar…

1 like

Eur. 250,- voor deze specs is echt een lage prijs, ga maar eens kijken wat menig microbrand voor een chinese kast, wijzerplaat, wijzers met een simpel ETA/Soprod/Sellita/Seagull/Miyota automaatje vraagt.

Hij is ook echt anders dan die van Mercer heb ik een andere kast laten maken, waardoor de afstand tussen kast en band die bij de 1963 nogal flink is nu kleiner is.

Heel veel succes gewenst.
Wat dit forum betr. If you can make it there, you can make it anywhere…

:slight_smile:

1 like

Ja goede vraag @Thieuke ! Een aantal overwegingen liggen daaraan ten grondslag. Ja, ik heb alle contacten maar ik heb geen routine, geen boekhouding, geen ervaring met garantieafwikkeling, geen website. Kortom er was héél veel werk aan de winkel geweest en als ik in dit leven ergens een gebrek aan heb dan is dat vooral 1 ding: TIJD!
Dus vandaar dat samenwerken met iemand die die ervaring wel heeft de beste optie is.
Wat betreft het label daar hebben we over gedacht, maar dat betekent dat we een nieuwe naam en logo moeten hebben, en da’s best een proces, denk maar eens even aan de logo’s die we tijdens het designproces de revue hebben laten passeren. Daarnaast is er onder Aramar label inmiddels een serieuze hoeveelheid horloges verkocht en dus is er een basis in de vorm van bestaande klanten en dat is altijd handiger dan relatief blanco starten.

2 likes

The Voice! Oh yeah! Scherp gezien @hendrik :wink:
Ach gewoon leuk even te laten zien wat mijn project uiteindelijk geworden is! Hopelijk ook een paar leden die het ook gaaf en betaalbaar vinden en er eentje afnemen en dan ben ik helemaal happy! De aantallen zullen toch van buiten Nederland moeten komen.

2 likes