Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Ik ben niet echt voor die letters op de voorkant, dus zette ik ze door elkaar :wink: gewoon als voorbeeld.

2 likes

Laatste ontwerp is idd erg mooi met zwarte chapterring. Wat mij betreft idd logo iets zakken. Ik vind er zeker niet teveel tekst op staan. 23 jewels mag van mij best MECHANICAL worden; dat vind ik persoonlijk betekenisvoller en relevantere info dan hoeveel jewels er in zitten.

Eat betreft de drukte vd plaat nu: Kan ik me wel een klein beetje in vinden. Denk dat dit door het weglaten van de rode uiteindes vd indices echter een heel stuk verholpen zou zijn. Nu zijn het wel erg veel rode ‘accenten’ wat het heheel m.i. wat minder subtiel maakt.

1 like

Ah dat mechanical zien we zo wel aan de beweging van de wijzers. Ik vind die zwarte ring an sich wel gaaf maar we hebben wel VEEL details toegevoegd, bedenk wel even dat horloge maar 38mm is…

2 likes

+1

Zonder rode elementen zoals iemand hierboven al noemde, en met het weglaten van de tussenstappen op de Tachymeter ring wordt het design ook iets rustiger.

10 likes

Nice @horlogeheer !
ik mis de rode “lollipop” wel! En ik ben erg benieuwd hoe het eruit zou zien als we de tachyrand lozen en alleen simpele streepjes op een witte plaat zetten. Zou de “draaggrootte” ten goede komen

Bedoel je zoiets?

15 likes

yeps, only a tad bit bigger!

1 like

Ik denk niet dat we een automatisch chronograafuurwerk in die kast gaan krijgen :wink:

Zwarte ring is inderdaad leuk, logo ook.

2 likes

Scherp gezien, dat gaat waarschijnlijk ook niet lukken onder de 500 euro… :sweat_smile:

2 likes

Ik bedoelde zelf alleen dat de rode uiteindes van de 5-minutenmarkers wegmochten. De andere accenten (lollypop, onderste tekst e.d) mogen van mij blijven zitten…

2 likes

Ik las ergens 38mm, maar kunnen we niet gewoon naar de mooie maat 41mm?
En mocht er nog keuze zijn, geschroefde pushers zijn ook gaaf toch?

In ieder geval mooi om alle ideeën te lezen hier!

Grt. Erik

2 likes

Say what now?

1 like

We gaan uit van de kast van een Seagull 1963, zo blijven we binnen het budget. En wat jij aangeeft met geschroefde drukkers is prima al op de markt te krijgen bij bv Oris of Rolex…

2 likes

Een 42mm panda reissue van de seagull is er al en die is niet mooi door de kleine afstand tussen de subdials vind ik.
38mm klinkt klein maar het is op een gemiddelde pols een prima formaat. Door de pushers etc oogt hij ook groter.

3 likes

Hier ook sterke voorkeur voor 38mm. En dan zo plat mogelijk, dus geen doorkijkbodem… (helaas).

3 likes

Rood, rood! Ik mis rood! Graag een stevig kleuraccent(je) op de HFLE Panda. Alsjeblieft … (zeurde het kind in mij.)

3 likes

Idd. Daarom geen logo.:grin:

1 like

Een chronograaf groter dan 38mm is een Diesel, Gucci of ander modemerk en daar wil ik met een wijde bocht omheen, maar zoals gezegd: zoveel mensen zoveel meningen, maar goed ook!

3 likes

Of een Omega Speedmaster Pro. :wink:

13 likes