Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Aangezien een struisvogel een snelle vogel is, vond ik dit wel leuk:

5 likes

Coole combi!

1 like

Dankje,
Ik denk dat hij aardig wat banden kan hebben, mits het een beetje rustig blijft. Al mijn horloges zitten op een donkere band, dus eens iets anders geprobeerd.

1 like

Zo, even een sneak peak van het blauwe rev1 prototype.
Er komen overigens twee varianten van deze duiker, deze diepdonkerblauwe sunburst en een heel andere!

Kan niet wachten op de rev.2 annex preproductieexemplaren!

7 likes

Hoe hoog wordt de kast?

shiney!

Deze is 12mm hoog, rev2. wordt 1,2mm hoger door een wat hoger liggend glaasje.
Doorsnede kast 42 mm, bezel een fractie kleiner.
Lengte 45mm
22mm band,
Komt standaard op een supervette dikke sharkmesh (goede leverancier gevonden) een isofrane-a-like is optioneel.

1 like

Deze kan me eerlijk gezegd (nog) niet bekoren.
Vooral de wijzers niet

de kroon is nog een proefexemplaar hoop ik?

Ja, maar blijft wel grofweg zo, lijkt op de foto groter dan op de pols, gekozen voor dit formaat omdat het dan een fijn sturdy gevoel geeft met het opwinden en op tijd zetten.

Bij de Sea Fury die een kleinere kroon heeft vind ik die kleine kroon met klein schroefdraadje een afknapper, vandaar deze keuze.

Die had ik ook bij dit model op de foto, toen de fabriek de foto’s opstuurde echt het idee gehad om ze ter plekke nog te laten veranderen, te breed.

Echter de randen van de wijzers zijn zilver, op foto’s kan dat donker, ja zelfs zwart, overkomen, dat heb ik ook op de nodige foto’s van de Long Beach gezien. En dat maakt de wijzers op zo’n foto massiever ogen dan ze zijn.

Als je de wijzers in het echt ziet maakt het zilver juist dat ze wat meer wegvallen, enorme meevaller toen ik het horloge voor het eerst in handen had.

1 like

Ik heb iets met sierlijke wijzers,die maken of breken het voor mij.

1 like

Wijzers zijn zeker bepalend. Maar volgens mij moet dit een " stoer" duik horloge worden.? Dan moeten de wijzers dat ook zijn lijkt mij. Vind ze dus niet zo verkeerd. Mag nog iets gedurfder. Elegante, misschien ook slanke, wijzers verwacht ik op een dresswatch. Kroon mag zeker ook wel aanwezig zijn voor mij. Iets zwaarder mag wel op een duiker. Ga zo door Bas! :+1:

dat is het met die kroon,op deze fot doet hij vrij iel aan,een beetje alsof hij er niet bij hoort

2 likes

He Bas, start eens een nieuw draadje over deze horloges. Valt echt niet meer onder het kopje Aramar Long Beach Panda.

1 like

Point taken!
Als rev.2 er is zal ik dat doen!

1 like

Iets te glossy voor stoer vind ik,maar smaken verschillen gelukkig :grinning:

2 likes

Daarom komen er ook twee smaken van dit model, deze blauwe is ietsje meer dressy de ander wat meer stoer.

2 likes

Ben benieuwd :+1:t2:

1 like

4 likes