Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Ik zie die kramp niet zo. Wel bij de vragensteller.

1 like

O.K., dan wacht(en) ik (we) dat af en kan er een keuze gemaakt worden, ook om wel of niet mee te doen, afhankelijk van het uiteindelijke ontwerp/uitvoering.

Bedankt tot zover voor de inspanningen.

Grt. Marco

1 like

Eens.

Eens.

1 like

Wordt wel lastig. Niemand weet hoeveel juwelen een st-1901 bevat, zelfs seagull niet :ghost:. Die doen afwisselend 19 of 21 maar ik heb begrepen dat het juiste aantal 20 of 23 is. Willen we periode-correct of technisch juist?

2 likes

Ook period correct zou zijn om het land van herkomst er op te zetten. Al denk dat “Chinese” op de plaat veel mensen niet zal aanspreken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zat ook te denken dat wellicht een wat meer hierarchiese markeringen mooi zou kunnen zijn en de leesbaarheid ten goede zal komen. Zeker omdat het met de tachy er bij een beetje druk kan worden. Wat ik met hierarchies bedoel is zoals hier:

ps. deze uur/minuten wijzers vind ik ook erg cool :sunglasses:

4 likes

Vet!

1 like

Kunnen we niet gewoon​ een seiko hibeat driehander doen als hfle :heart_eyes:. Dit niveau van afwerking zal wel lastig haalbaar zijn maar het is wel een schoonheid.

2 likes

Als deze het wordt ben ik voor!!

2 likes

Eens! Maar geen China uurwerk aub.

OK maar… welk mechanisch uurwerk dat binnen het budget past stel je voor?

OK maar… welk mechanisch uurwerk dat binnen het budget past stel je voor?

Oh ik zou persoonlijk eerst met een leverancier gaan zitten. Zoals bijvoorbeeld met Aevig vorig jaar. Leuk om bijvoorbeeld wit gouden indices of een unieke wijzer in het ontwerp op te nemen als dat helemaal niet haalbaar is (qua budget of fabricage). Kan best flinke invloed hebben op het ontwerp wat je aandraagt bij een leverancier die pas na de ontwerpfase betrokken wordt…

2 likes

Wel fijn dat er wat met de suggesties en meningen gedaan wordt in het ontwerp…

Topidee! Werk maar uit zou ik zeggen! Hebben we straks meer keuze!

Nee, geen bestaand iets, alle onderdelen volledig zelf gemaakt in een 2D/3D-pakket. Daarna gerendered en hier het resultaat. Omdat er weinig diepte inzit nog even wat gefrøbeld net… leuke hobby zo. Dat is het leuke van dit soort hobbies; je kunt maken wat je wilt zonder dat het je veel geld kost.

24 likes

Dit vind ik overigens een zeer sexy ontwerp… Als dit haalbaar is met een fatsoenlijk uurwerkje ben ik geinteresseerd!

3 likes

Ik houd alleen meer van 7 ipv 3

1 like

Seiko megaquartz?

Zoals alle kickstarter horloges, nah! Graag je suggestie voor een betaalbaar mechanisch chronograaf uurwerkje dat niet uit China komt…

Hoeveel kost een 7750 eigenlijk?