Arcanaut: als je van mosselen houdt

Als daar maar geen luchtje aan zit.

In elk geval spuug- en spuug

2 likes

Soprod A-10 schijnt best ok te zijn. Op hetzelfde niveau als ETA 2892 en Seiko 4L25

Eigen smoel, best leuk en …
met die prijs blijft het een exclusief horloge ;- )

1 like

Wel aardig…

Aiiii

Voor dat geld hadden ze hem toch ook gewoon mooi kunnen maken?

4 likes

:rofl:

2 likes

Ben ik dan hier de enige die het wel mooi vindt? Wel te duur, dat is wel duidelijk

Limited by nature? Dus eers pakken ze mossel-schelpen die ze in zulke agressieve chemische rotzooi gooien dat de buitenlaag weg gevreten wordt, om vervolgens wat er over is van die schelp tot een fijn poeder te vermalen wat dan op een lila basis geflikkerd wordt.

Ik vind het ƩƩn van de meest stompzinnige en gimmicky ideeƫn die ik ooit tegen ben gekomen in de horloge-industrie. Je betaalt dus 4250 ballen voor een uiterst, uiterst lelijke kast die van een afstandje gezandstraald is, met daarin een standaard 2892 kloon van Soprod met een onopmerkelijk tikgetal en een nog onopmerkelijker gangreserve.

Dat moge duidelijk zijn. Wat een baarlijke dronken nonsens, zeg. En die walgelijke teksten ook overal:

By feeding Scandinavian slate through an industrial coffee grinder and mixing the resulting powder with an ultra-clear UV-resistant binding agent, James Thompson, AKA The Black Badger, was able to create the D’Arc Matter

Man, man, man, man, man, man. Mijn tekst zou anders zijn:

We hebben ons laten inspireren door dial design van Ming, maakten daar een budget versie van, zonder charme, in een lelijke kast, en met een lulverhaal over Scandinaviƫ. Daar vragen we 4000 ballen voor zodat we een paar werkloze Deense marketeers uit de sociale dienst kunnen houden.

Ik hoop het van ganser harte. Als hun publiek klein genoeg is houden ze wellicht op met die flauwekul en zoeken ze een baan. Bij de McDonalds, of zo.

1 like

Post anders nog even weer wat fotos van je heilige graal, de Cartier. Man man man man, wat kun jij met een lange post een idee compleet afkraken zeg.

Nee hoor :slight_smile:

Maar ook daarin ben je niet de enige :wink:

1 like

Staat er eentje op Chrono24, met zwarte plaat waardoor het een saai plaatje wordt.

Dat dus :+1:

Or did you mean de Breguet? Het wisselt nog al eens tussen de cintree en de 5157. Maar noch Breguet, noch Cartier komen met zulk een blaartrekkend marketing gereutel aanzetten, dus die streep hebben ze allebei al voor.

Ik zie een dosis frisse realiteitszin niet als afkraken. Als dat wel zo op te vatten is zegt het in mijn optiek meer over het ā€œproductā€ dan over wat ik te melden had. :slight_smile:

Is dat zo? Op Caliber Corner wordt het als ETA 2892 kloon weggezet. Nu is de Seiko 6L een antwoord op de 2892, dus misschien zit daar wat in. Absoluut geen slecht uurwerk, maar mijn vertrouwen in Soprod is na mijn ervaring met de Newton wel drie tandjes gedaald, eerlijk gezegd.

Ik associeer Soprod met een zompig gevoel aan de kroon (zowel m’n Baltic als Serica) en een minder dan accurate tijdsinstelling dankzij het verspringen van de minuutpijp als je de kroon niet heel, heel erg voorzichtig indrukt.

Dat is de totale anti-these van een Seiko 6L35 of een ETA 2892.

Niet mijn ding.

Best een leuk horloge maar voor dit geld… nee dankje

Nee, ik heb wel mosselen gegeten afgelopen weekend en laat deze mosselwatch aan mij voorbij gaan.

Gewoon topic gemaakt omdat er nog geen Arcanaut topic was.

Leuk ding, geen ruime 4K leuk.