Dat klopt Bas. Maar ik dacht, laat ik het onderwerp nu maar even meteen helemaal uitspitten…
Ja dankjewel! Kastenbouwer. Dat verklaart een hoop.
We zijn daar vorige week nog langsgereden. Fontainmelon ligt daar ook vlakbij…
Hij benoemde ze wel, maar gaf de verschillen in specificaties niet (niet altijd) aan.
Een soms lastig gebrek in de Ranfft database. Maar laten we blij zijn met wat we (nog) hebben van hem. Ondanks de gebreken is het nog steeds een van de meest bruikbare verzamelingen met horlogedata die er via het web te vinden is.
Ik heb, nadat bekend werd dat de Ranfft site plat zou gaan, de URL verwijzingen naar het grootste deel van alle HTML pink pages via de WayBackMachine op mijn eigen PC (lokaal) vastgelegd, zodat ik er nog steeds vrij makkelijk bij kan komen. D.w.z: zonder het zoek/identificatie systeem van Ranfft en zolang als web.archive.org de data blijft bewaren. Je weet natuurlijk ook nooit zeker hoe lang dat blijft.
Ik heb me voorgenomen om af en toe eens een flink aantal pagina’s te openen en als screen print vast te leggen, zodat ik uiteindelijk misschien alle pink pages lokaal op mijn eigen systeem heb staan. Maar het zijn er wel heel veel en ze lijken niet allemaal even bruikbaar en relevant. Dat is arbitrair, zie maar de Montelier gegevens hierboven. Normaal vraagt geen hond daarnaar, maar dan komen ze ineens in een vraag/discussie/draadje boven water.
De alternatieve Ranfft.org site / database heeft de meeste van de pink page gegevens ook, maar vind ik persoonlijk lastig en onoverzichtelijk om mee te werken door de chaotische zoekmethode en de (vind ik) slechte layout van de pagina’s. Hoe oubollig en primitief ook, waren en zijn de originele Ranfft pagina’s een stuk bruikbaarder voor voor mij.