Autavia heuer

Heel apart dit :grinning: ben benieuwd

Rene kent Jeff Stein, de absolute Heuer kenner. Maar volgens mij is Rene de wereld rond aan het zeilen toch?

1 like

Heel apart. Heeft Yema het misschien toch van Heuer?

Ja klopt, die hangt ergens op de Malediven rond of zoiets :stuck_out_tongue:
Van de opbrengst van wat horloges overigens.

1 like

Maar ik kan hem via Facebook wel een berichtje sturen om hier even naar te kijken denk ik.

Goed ideešŸ‘

Spannend!

Advies aan TS blijft: contact opnemen met Abel Court, hij is ook een aantal keer bij Tag Heuer geweest en bekend met het wijzerplaten archief daar.

1 like

De vraag is uitgezet. Ben benieuwd.

1 like

Wel grappig: normaliter worden nieuwe leden, die zich zonder voorstellen gelijk melden met een taxatieverzoek, volledig afgefakkeld :smirk:
Ligt het dan toch ook aan het horloge in kwestie?

22 likes

Die snap ik niet. Heb ik iets gemist?

Heel gaaf! Succes ermee ben wel benieuwd hoendit afloopt

1 like

Taxatieverzoek?

1 like

TS er heeft al even niks meer laten horenā€¦geschrokken ?
Ik vind het wel erg interessant dit keer. Zal t een knaller zijn?

Zou er niet een referentienummer tussen de lugs moeten staan? Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat Heuer op een dergelijke variant ook een ander referentienummer zou gebruiken.

Of we worden hier enorm in de maling genomen of we zitten hier naar een daadwerkelijke unicorn te kijken, ik weet het eerlijk gezegd nietā€¦

2 likes

Ik ben geen kenner maar Heuer maakte wel sailer watches die weer enige overeenkomsten hebben met deze. Zie de kleuren van de subdail.

http://thewatchspotblog.com/?tag=heuer

Maar niet als er Autavia op de wijzerplaat staat. :smile:

Dus niks met water/boten

1 like

Klopt, dan staat er skipper. Maar die heeft wel die gekleurde subdail met 5 , 4 , 3 , 2 ,1.

Edit

Het lijkt net alsof deze gekleurde subdail nieuwer is dan de rest. Kijk de witte verf resten.

Ik heb de foto ook even op mijn Instagram gezet maar de reacties daar gaan ook richting redial.

Redial niet, maar het zou best kunnen dat de rechter subdial (achteraf) ingekleurd werd. Vraag blijft dan door wie - een hobbyist, of de fabriek? Feit blijft natuurlijk dat er geen tweede te vinden valt. Aan de andere kant is het wel goed en met zorg voor detail en de specificiteit van een yachting gedaan. Niet zomaar een huis en keuken hobbyist lijkt me.

Blijft ook een raar idee om de rechter subdial te schilderen, en de rest van een verweerde wijzerplaat niet aan te pakken. Ofwel is het lang geleden gebeurd.

1 like