Autavia heuer

Al met al lijken mij als leek vooral het gele subdial wijzertje en die rode streepjes heel erg uit hun plaats. Wel een mooi horloge en, ongeacht de achtergrond, uniek.

1 like

Heb je ook een zoom oftewel close up van de gekleurde sub dial?

Je ziet sowieso wel dat ‘iemand’ de rechter subdial heeft overschilderd. Fabriek of knutselaar. Het wit is veel helderder en duidelijk een nieuwere laag, en de originele witte subdial komt aan de randen van de rode en blauwe vlakken erdoor piepen.

Er zijn vele pistes mogelijk:

  • knutselaar die het mooi vond
  • knutselaar die ermee wou zeil-timen
  • fabriek die ééntje bouwt op vraag van zeiler
  • winkeltje in zeil en duikspullen die deze mod zelf maakte
  • enzovoort

Wat zeker is, is dat het horloge sowieso al heel wat waard is in onderdelen. Dan moeten we inderdaad in de 10k tot 15k range gaan kijken volgens mij.

3 likes

Dit is toch zonder twijfel gewoon een stukje huisvlijt, als je kijkt naar de subdialwijzer, manier van inkleuren van de subdial en de rode streepjes die aangebracht zijn over de lume in de minute track.

3 likes

Als het huisvlijt is dan is het iemand geweest die over de middelen beschikte om netjes de indexen en nummers op de subdial te drukken.

2 likes

Dat lijkt mij ook

Het is in de vintage wereld echt wel te gemakkelijk om iets weg te schrijven als ‘een stukje huisvlijt’. Zie mijn bericht boven, er zijn een veelvoud aan verklaringen mogelijk.

4 likes

idd. Lijkt mij niet dat deze creatie aan de keukentafel is ontstaan. Meer waarschijnlijk lijkt mij dat het horloge is aangepast. Door Heuer zelf of laten doen door iemand met kennis en middelen.

1 like

Contact Heuer eens via social media?

Helemaal mee eens, de subdial met cijfers is te goed voor een hobbyist. Als het niet door Heuer is aangebracht, dan is is het waarschijnlijk gedaan door een bedrijf met de benodigdheden en en expertise van wijzerplaat-printen. (tenzij het echt recent is gedaan, want nu is die techniek wel algemener beschikbaar)

2 likes

Ik denk dat als de rechtersubdial niet origineel is (wat ik niet zeker weet) hij rond 20k waard is en mocht je er een dan een goede wijzerplaat bij kunnen vinden (10k?) dan is het horloge ws. 50-75k waard.

Hoe dan ook, hij is in elk geval megacool zoals hij nu is.

3 likes

En de wijzers dan?

Kloppen denk ik niet. Je hebt een paar DURE onderdelen nodig om deze compleet te maken :slight_smile:

Ik ben echt benieuwd hoeveel biedingen TS al heeft gehad…

Maar waarom dan?

Ik heb wel bijzonderdere of aantrekkelijkere chrono’s gezien. Is het puur de zeldzaamheid of zo, zelfs met een ‘normale’ wijzerplaat?

Gaaf topic. Mooi hoe deze details zoveel verschil kunnen maken voor de waarde. Ik lees aandachtig mee.

Helemaal mee eens! :heart_eyes:
Zoiets moet je niet weg doen natuurlijk…

1 like

Ik weet uiteraard niet hoe de situatie bij jou is ,maar als ik in deze situatie zat en ik kon er 75K voor vangen, dan ging ik al strikjes uitzoeken om er omheen te doen voor de gelukkige koper.

6 likes

Tja, ik zou zoiets meteen wegdoen denk ik. Je kunt hem nauwelijks dragen vanwege de waarde, en als over een poosje de horlogebubbel barst decimeert de waarde.
Ik zou hem dus zsm verkopen en iets leuks kopen met een minder idiote waarde. :sunglasses:

3 likes