Autavia heuer

Waarom vind je dat eigenlijk zó boeiend?

Omdat ik weet dat er meer mensen meelezen dan (ooit) posten…

Ik ben ervan overtuigd dat iemand met kennis én belangen hier niet vrolijk gaat roepen wat er wel en niet klopt aan dit horloge.

Maar misschien ga ik onvoldoende uit van het goede in de mens…

In vind overigens de ‘modificatie’ niet echt een verbetering ten opzichte van een ‘gewone’ first execution Autavia :wink:.

3 likes

De reacties op Instagram zijn allemaal niet echt positief.

Helaas, ik krijg ook berichten door dat het misschien niet de jackpot is.:frowning:

Bobby is een echte Rolex kenner. Ik benadruk Rolex. :slight_smile:

1 like

Lees Jeff Stein. Enige correcte analyse.
Veel zogezegde experten hier. :slight_smile:

1 like

Ik heb zijn ‘analyse’ gelezen en er staat niets in dat ik nog niet wist. Gewoon een overdreven gedramatiseerd stukje tekst vol insinuaties. Je hoeft geen expert te zijn om dat te schrijven.

Anyway, TS heeft ondertussen opties zat, waaronder wijzerplaat restauratie, wijzerplaat zoeken, verkopen voor onderdelen,…

2 likes

Of gewoon zo houden en ervan genieten zoals hij is :+1: (zou ik doen).

6 likes

Ja waarom niet he… :+1:

1 like

Bij de meeste nieuwe leden die hier komen met dit soort vragen gaat het meestal om de cash money. :fearful::man_shrugging:t2:

1 like

Das geen doodzonde in onze kapitalistische wereld toch?

1 like

In dat stukje stond 15k als je hem verkoopt voor parts… is toch lekker? Als het een gorloge was dat opa koesterde en echt belang aan hechte dan zou ik hem houden… anders verkopen en een ander leuk horloge kopen en deze niet laten beschilderen indien mogelijk…

Link naar dat stukje?

http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=1;md=read;id=94871

2 likes

Expert of niet, het is een belachelijk stuk.
Met de kennis van nu is het makkelijk praten. En het vergelijk met een modificatie vorig jaar is natuurlijk kul.

Laat hem dan roepen welke modificaties die nu worden gemaakt aan horloges van onder de 500 euro over 50 jaar worden enorm negatief blijken uit te pakken voor de waarde. Een stuk lastiger.

1 like

Het is in werkelijkheid een zeer goed stuk waarin verteld wordt wat er met die dial gebeurd is, hetgeen meteen alle speculatie rond een uniek stuk of proto dial wegneemt.
Bovendien geeft het aan dat het verven van die dial, in de jaren 60 iets heel onschuldig gezien de lage waarde van dat horloge toen, nu zoveel jaren later een dramatische beslissing blijkt te zijn.
Het gaat er niet over of dit makkelijk praten is of niet. Elke Heuer liefhebber kon dit meteen zien. Wat niet wegneemt dat er hier toch heel wat nonsens is verteld.
En met alle respect Thijsie, misschien moet je eens wat info opzoeken over Jeff Stein. Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat die man recht van spreken heeft. Jou ken ik vooralsnog niet.

1 like

Bernard met alle respect, je zou es moeten weten waar mannen als jeff stein hun info halen. Zo gek verschillend als bij elke andere internetgebruiker zal dat niet zijn hoor. En het blinde vertrouwen dat veel beginners stellen in ‘het oordeel van de kenner’ vind ik vaak té. Weet hij meer over vintage Heuer als gemiddeld? Natuurlijk. Weet hij alles? Nowp.

4 likes

Misschien is het interessant van eens op te zoeken wat voor een collectie die man heeft en hoe lang hij al Heuer verzamelt. Hij is de oprichter van OTD. Alle info over Heuer van op het internet komt gewoon van hem.
Echt grappig. Hij is gewoon internet.

En geloven jullie echt dat Heuer die subdial zo amateuristisch zou gedaan hebben?
Zelfs in het geval van een werk op vraag van een klant is dat resultaat heel verfijnd. Zoek maar wat voorbeelden op. Als je wil stuur ik wat links.

Thriller……………………!!