Automaat of hybrid? Fossil

Is er iemand hier die voor het leuke mijn batterij zou willen vervangen :rofl:

Laat hem zijn horlogemaker eens kijken.
Je ziet inderdaad de rotor, maar zoals gezegd heeft die weinig functie voor het daadwerkelijke (quartz) uurwerk

Ik heb deze ook. Het is een hybrid. Een quartz-uurwerk regelt de tijd. Een (zichtbaar) mechanisch deel drijft de secondewijzer in de linker sub dial aan.

Dus als je hem op tafel laat liggen, staat na verloop van tijd de secondewijzer stil, en de tijd loopt gewoon door.
Pffff, een Twist ja.

Ik heb een vraag aan de HF communityā€¦ is iemand hier handig met batterij vervangen en zou dat bij deze willen doen? Ben bang dat ik hem straks stuk maak. :grimacing:

Iemand een idee hoe die eruit moet. :sweat_smile:

Hallooooo hoe makkelijk kan je het krijgen. :wink:

Heb je die video bekeken die ik heb gepost?

Go for it!

1 like

Het is gelukt. Alleen moet ik nog een batterijtje bestellen.

Neem dan gelijk een ander merk als de Renata die er nu in zit. Die lekken nogal snel.

1 like

Welke kun je mij aanbevelen?

Geen idee, ik lul ook maar na wat ik zelf lees. Geen Renata dus :hugs:

Energizer is bijvoorbeeld goed, maar eigenlijk zit je met alles al beter dan Renata.
Heb ik van horen zeggen. :+1:

1 like

Dit zit er nu in. Kan tussen al de keuze op BOL niet echt een keuze maken en weet niet of ik juiste formaat koop.

Het is type 371, dat is een standaard type en maat, zie hier alternatieve merken voor dit batterijtje:

https://www.batterijtjes.nl/371

1 like

Ja het is echt een gimmick. Je heb er niets aan, maar het ziet er grappig uit. Zo creeer je een open heart effect zonder in te leveren op de nauwkeurigheid van de tijdsaanduiding

Energizer, Sony, Maxwell.