Auw... Citizen Aqualand glas

Goedenavond,

Na de titel gelezen te hebben weten jullie genoeg.
Ik stoot/schaaf net het glas van mn Aqualand langs de kraan. Gelukkig is alleen het glas beschadigd en is de bezel niet geraakt.
Krijg het zeer lastig op de foto maar hierbij een paar foto’s.




Nu de vraag…
Waar te laten maken. Ik kwam na een snelle Google zoekopdracht bij juwelier Jos uit gevestigd in Gouda. Zelf ben ik woonachtig in Rotterdam. Heeft iemand andere opties, ideën?
Het is zo oppervlakkig dat ik de kras niet voel in het glas maar zichtbaar genoeg dat ik er na een uur al klaar mee ben!

Alvast bedankt!

1 like

Even kijken wat voor jou past: Kaart met horlogemakers

1 like

Horlogeglas.nl of iets Juweliers en horlogereparaties is zoiets als anti-conceptie advies en een non :roll_eyes:

1 like

Tip van flip: meteen een saffiertje erin laten lepelen?

3 likes

Is geen saffier, dus eerst even proberen te polijsten. Als dit geen resultaat heeft kun je altijd nog naar een horlogemaker. Succes!

2 likes

Is geen plexi ook, dus polijsten heeft weinig zin

2 likes

Bij zo’n lichte/ondiepe beschadiging heeft het wel eens succes met wat elbow grease. En neem dan geen Polywatch maar car polish.

2 likes

Ik weet niet of je zelf een glazenpers hebt… Dan kun je deze eruit persen, opmeten en (op bijvoorbeeld timeparts.nl) een saffierglas bestellen.

1 like

Ai dat is balen!

Ik zou hem persoonlijk op sturen naar Citizen Repair Center in Rijswijk. Vroeger heb ik daar mijn Citizen horloges ook heen gebracht en ze leveren altijd vakwerk👌

4 likes

Ik heb geen tip voor je, maar voel je “pijn”. :confounded:
Klote man, dit is zuur.

1 like

Ik snap je punt maar dit is een duikhorloge dus als ze er een nieuw glas in gaan zetten dan komt er zowiezo een nieuwe batterij in + waterdruktest dat zijn ze tegenwoordig verplicht. Alleen een nieuwe batterij +druktest is al €85 bij deze horloges daarom zouden heel veel consumenten graag zien dat Citizen dit model uitbrengt in Eco-drive uitvoering maar dat terzijde…

2 likes

Dat zou zeker schelen in de kosten, elke 2 jaar zo’n bedrag tikt wel aan. Alhoewel het mogelijk wel verstandig is inderdaad met een duiker om deze regelmatig te laten testen en eventueel pakkingen vervangen.

Dan zou ik zeggen bij de eerstvolgende batterijenwissel gelijk saffierglas erin laten zetten, dan vallen de kosten relatief mee.

2 likes

Helemaal mee eens👌

3 likes

Ik heb een paar jaar geleden op de eerste dag met mijn destijds nieuwe Citizen Nighthawk een deurklink meegepakt. Het gevolg was een barst in het glas. Ondanks dat ik het horloge ‘grijs’ geïmporteerd had uit Azië ben ik er toen mee langs de lokale Citizen AD gegaan. Die stuurde het horloge voor me op naar een Citizen reparatie centrum. Ongeveer twee weken later kreeg ik het horloge terug met een nieuw glas. De rekening bedroeg destijds €30,- (maar dit is inmiddels al weer een jaar of tien geleden).

2 likes

Ik polijst hardlex en glas ook gewoon met ceriumoxide, gaat best prima maar goed uitkijken met de temperatuur.

3 likes

Daarom beter geen Dremel gebruiken. Tenzij je er ervaring mee hebt.

3 likes

Sowieso een zo groot mogelijke kop gebruiken, en liever circulair polijsten om vervormingen zoveel mogelijk te voorkomen.

3 likes

:+1:

En uiteraard eerst even de bezel verwijderen. Is zeker het proberen waard.

1 like

Te.

Je woont gewoon in Rotterdam, of bent woonachtig te.

Ik weet niet hoe courant die dingen zijn, maar zijn bezeltjes niet goedkoper? En bovendien… Een alu bezel met wabi sabi is karakter, terwijl een kapot glas gewoon kapot glas is.

Zelf zou ik misschien eens kijken bij de één of andere horloge-glazen-boer die dat doet, en dan een Saffier laten plaatsen in plaats van het mineraal wat Citizen standaard levert.

Los van het adres wat jij vond heb ik goede dingen gehoord over deze mensen in Sittard:

1 like

Bedankt voor de correctie.

Ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie!

Horlogeglas.nl een mail gestuurd.
Even de reactie afwachten.

1 like