Avia dameshorloge

Hoi allen, even voorstellen. Ik heb helemaal geen verstand van horloges. Heb onlangs wat dameshorloges gekocht op een veiling voor weinig geld, waaronder dit Avia horloge. Helaas werkt het niet. Het is een mechanisch horloge. Het uurwerk is “Swiss made” Ik probeer al een tijdje uit te zoeken hoe oud het ongeveer is, maar kom niets verder. Is er hier misschien iemand die me iets meer over dit model kan vertellen en ook of het erg duur zou zijn om het te laten repareren? Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Heb ik deze vraag in een verkeerd topic gezet?

Allereerst welkom bij de club.

1 like

Hallo, ik heb hem in de juiste rubriek gezet.

Als er geen goud aanzit is de waarde gering, dameshorloges zijn niet verzamelwaardig.
Deze lijkt me uit de jaren 60 te zijn.

Maar kijk eens hier.

AVIA wie weet er meer ? - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Als je googled op avia damenuhren en dan naar afbeeldingen gaat, kom je heel wat van dit soort horloges tegen.

Dank! Ga ik doen :slight_smile:

1 like

Toch nog even een opmerking cq vraagje, waarom zijn dameshorloges niet “verzamelwaardig”? Is het omdat ze van mindere kwaliteit zijn of omdat er gewoon (nog?) niet verzameld wordt?

Dank :slight_smile:

Heren verzamelen geen dameshorloges en de dames hier op het forum die het wel doen zijn op de vingers van één hand te tellen. Op meer dan 15000 leden dus…

Maar sluit je aan zou ik zeggen. :slightly_smiling_face:

Voordeel is dat je goedkoop aan leuke dameshorloges kunt komen (op een paar dure exclusieve merken na).

Wel rekening mee houden dat oudere mechanische horloges vaak service nodig hebben en dat kan tussen de € 40 en € 150 gaan kosten voor de normale uurwerken zonder bijzondere complicaties.

“Maar sluit je aan zou ik zeggen.”

Ik ben al begonnen :joy: ik moet wel zeggen dat ik die oudjes nu net het allerleukste vind. Wel goed om te weten dat ze “duur” zijn in het onderhoud. Dank!

1 like