Misschien de Swatch horloges uit de Irony serie met de aparte band aansluiting?
Ze hebben ook een dichte kast en een aparte toegang om de batterij te vervangen.
Misschien de Swatch horloges uit de Irony serie met de aparte band aansluiting?
Ze hebben ook een dichte kast en een aparte toegang om de batterij te vervangen.
@Monaco:
Je hebt helemaal gelijk, toch een aantal
specifieke kenmerken die het horloge byzonder
maken:
Het is vast een bijzonder horloge, maar het feit dat je mij als potentiële koper moet overtuigen met feiten, zegt eigenlijk al genoeg. Een echte klassieker verkoopt zichzelf.
Hoe leuk ik het P1lot One project ook vind, ik verwacht niet dat dit over 15 jaar veel gaat opbrengen. Vergelijk het met de Pleamar. Er zijn een paar liefhebbers die zo’n ding wel willen kopen omdat het design leuk is en omdat de kwaliteit hoger ligt dan de projectprijs, maar die hype vervliegt. Over 15 jaar kent niemand het model nog en voor die 700 euro heb je tegen die tijd een tweedehands LLD die iedereen kent en door de Swatch group kan worden onderhouden met onderdelen.
wijze woorden,
Fijn ook om je mening over de projecten te horen!
groet,Mike
Deze wel interessant?
Hoe leuk ik het P1lot One project ook vind, ik
verwacht niet dat dit over 15 jaar veel gaat
opbrengen. Vergelijk het met de Pleamar. Er zijn
een paar liefhebbers die zo’n ding wel willen
kopen omdat het design leuk is en omdat de
kwaliteit hoger ligt dan de projectprijs, maar die
hype vervliegt. Over 15 jaar kent niemand het
model nog en voor die 700 euro heb je tegen die
tijd een tweedehands LLD die iedereen kent en door
de Swatch group kan worden onderhouden met
onderdelen.
Wijze woorden. Er zijn maar weinig merken EN modellen die zo populair worden. Tenzij Arie Kabaalstra de volgende Rolex of Panerai wordt. Dat rijzen de prijzen de pan straks uit ;);)
Ergo … Jullie moeten Arie flink in de watten leggen en promoten
Tja, heel wat Seiko modellen kosten een prutsprijs maar leveren als vintage leuk op en het blijven manufactures.
Wil je nu voor weinig een mooie manufactuur kopen dan biedt de Zenith 2562 PC wel een mogelijkheid; niet zo heel veel van geproduceerd. Vaak aangeboden als restauratieproject; voor rond $ 200-300. Zelden zie je een mooie + gerestaureerde variant van.
De Defy met 2562 PC is nu al relatief prijzig maar wel m.i. een goed kans hebber.
“Tja, heel wat Seiko modellen kosten een prutsprijs maar leveren als vintage leuk op en het blijven manufactures.”
Klopt. Wat dacht je van de Seiko Samurai Ti? Jaren geleden voor 225 euro gekocht, vang je nu moeiteloos het dubbele voor. Net als de BFS, de Spork…
Vaak zijn het modellen die niet echt lopen tijdens productie, verwijderd worden en dan opeens in bepaalde kringen “hot” orden.
Zelf heb ik een jaar lopen zoeken naar een BFS met blauwe wijzerplaat. Totaal onvindbaar, omdat ze door Seiko niet meer geroduceerd werden en teruggenomen waren en omdat ze wereldwijd waren opgekocht door de Philippine Watchclub-leden. Op dat forum is het een aantal jaren een enorme hype!
Na een tip hier vanaf het Forum vond ik er één in Italië, maar mocht toen voor een gebruikt exemplaar ook het dubbele van de winkelprijs aftikken…
Maar ik wilde hem zo graag;)
Dick
“Tja, heel wat Seiko modellen kosten een
prutsprijs maar leveren als vintage leuk op en het
blijven manufactures.”Klopt. Wat dacht je van de Seiko Samurai Ti? Jaren
geleden voor 225 euro gekocht, vang je nu
moeiteloos het dubbele voor. Net als de BFS, de
Spork…Vaak zijn het modellen die niet echt lopen tijdens
productie, verwijderd worden en dan opeens in
bepaalde kringen “hot” orden.
Die limitee seiko monsters doen het ook niet verkeerd
Wat de P1lot One over 15 jaar waard is?.. geen idee… ik hoop veel… al maakt het me eigenlijk niets uit…
Kleine oplagen van horloges die door velen begeerd worden… dat is de sleutel tot waardevastheid of stijging…
Mijn Seiko “spork” SRP 043 op staal verkocht. Aangeschaft in januari 2011 voor 268 euro geheel compleet met doos, omdoos en garantie pasje erbij geheel nieuw toender tijd aangeschaft.
Een compleet exemplaar met de ingekorte schakels erbij . Regelmatig gedragen maar wel in perfecte staat en 2 weken geleden voor 450 euro van de hand gedaan, een leuke winst dus.
Maar ja die is van het komende weekeinde alweer verdampt aan een Steinhart Flieger 44mm premium. Effe richting Aken en Steinhart een bezoekje brengen.
Spijt ervan dat ik 2 jaar geleden mijn perfecte Seiko Samurai titanium met blauwe wijzerplaat van de hand heb gedaan. Had hem 2 jaar eerder gekocht in Japan voor 236 euro en eruit gestuurd voor 325, had zeker meer in gezeten. Maar tot nu toe mijn Seiko’s eruit met een beetje winst. Mag niet klagen. Seiko’s op 1 na dan (skx009 op Lumpy ) exit maar welkom Steinhart Flieger premium.
Steinhart had eergisteren de Limited Aviation in de aanbieding, 111 stuks in een schitterende houten doos met 3 extra banden erbij en watch tools. Koopje ahum…1290 euro maar binnen 5 uur totaal uitverkocht, hoezo crisis…