Band-advies gevraagd

Heb hier een Delbana met zilverachtiger wijzerplaat met guilloche. Fifties volgens mij.
Wat zal ik er eens voor band aan zetten? Vind ik altijd moeilijk, het wordt zo gauw truttig. Of een beetje braaf zoals de beige band die er nu aan zit.

Hou me aanbevolen voor advies.
Marjolijn

Een zwarte?

Ik zou voor deze voor een blauwe band gaan denk ik. Combineert goed met een spijkerbroek

Legergroen / khaki

Ok niet zo braaf dan. Een rode band, knalt lekker icm met de secondewijzer.

Blauw struisvogelbandje!

Bij zo’n vintage vind ik een ruw lederen band wel fraai staan, vooral omdat het uiterlijk van deze klok ook wel een beetje verweerd is. En dan in middenbruin, zoiets misschien:

Succes!

Zo’n ruwe lederen band vind ik wel stoer.
Rood dacht ik eerst ook maar toen zag ik het horloge haast niet meer.

Rood is inderdaad wel een risico, ik heb het ook wel eens gedaan bij een vintage (van mijn vrouw) en ik vond het toen wel geslaagd:

Maar dit is natuurlijk wel een heel ander horloge. :smile:

1 like

Al gedacht aan een jeans strap?

Brengt in één keer ook diepte van de wijzerplaat over naar de band!

Groen!

Met de band die er nu op zit lijkt het horloge wat ‘blas’.

Het is een dress-achtig horlogen dus ging voor zwart of donkerbruin (mokka), zonder stiksel.

Leuk machientje, evenwel dit is geen guilloche maar erin gedrukt…

Flessengroen (gewoon heel mooi) of hemelsblauw (springt er uit + goede combi met rode wijzer) of rood (idem).
Succes! :grinning:

Beste Marjolijn,

Inderdaad wat @Vintage1982 en @wbcoupe zeggen, een rode band omdat dit ook in de secondewijzer terug komt. Ik heb iets soortgelijks bij één van mijn horloges gedaan en hij knapt ervan op. D.w.z. het maakt hem sportiever.

Groet,
Arvid

Ik ga het eens proberen met rood en ook met zo’n ruige verweerde lederen band.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Als ik er uit ben komt er een foto.
Marjolijn