Bandjes wisselen zonder schade

Ik had niet verwacht dat deze simpele vraag zulke heftige reacties zou geven!
Paardenkont, flutnato’s, zelfs Ko moet er aan geloven. Ik mocht vroeger zelf ook wel eens een reep paard omturnen tot een vintage look bandje, maar dit hurts! :wink:
Zullen we het maar samenvatten met
Dank voor de tips
Smaken mogen gelukkig verschillen :wink:

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Hahaha.:joy:

Ja, @Gnik : ook ik overdrijf graag wat…:wink::wink::slight_smile:

Dus ja.:blush:

1 like

Om geen ander topic te hoeven openen, even in dit topic.

Zojuist bandje wisselen op de Citizen:

Met wat moeite de stalen band erop gekregen. Wat een gepriegel met die endlinks.

Nu nog op maat brengen, blijkt daar een schroevendraaier voor nodig?

Waar kan ik deze het beste bestellen?

Als je ze snel wil hebben: bij elke bouwmarkt in de bak van 5 euro zo’n doosje met wat daar “horlogeschroevendraaiers” heet. Je hebt er van die 5 maar 1, maximaal 2 van waar je wat aan hebt, maar de kleinste maat past vast wel.
Verder op allerlei sites veel betere microschroevendraaiers van gerenommeerde merken.

Bedankt voor de tip!
Heb zelf een set van fijngereedschap een keer aangeschaft. Kleinste platte schroevendraaier is 2mm, deze is te groot… Dus op zoek naar kleiner (1mm?)…

Met veel geklooi het bandje erop gekregen,

heb ik hem er verkeerd-om erop gezet :frowning::disappointed_relieved:

3 likes

volgens de Boeddha is streven naar perfectie verwijtbare ijdelheid :innocent:

Huh?

Bij de bouwmarkt of ijzerwinkel een setje instrumentmaker schroevendraaiertjes kopen.
Hoeft niet per se het duurste merk te zijn.
De kleinste maat past wel.

Leuke Citizen diver trouwens!

Grt.

Ik gebruik altijd een goedkoop imitatie Stanley mesje, zo eentje van plastic waar je het mesje uit kunt schuiven.
Deze plaats je aan de onderzijde voorzichtig tussen lug en bandje tot je de pin voelt.
Ondertussen zitten je vingers aan de ander kant [ de bovenkant van de lug dus ] en je geeft een lichte tegendruk, je wringt dan de pin uit z’n gaatje en door de tegendruk vliegt de pin altijd aan de onderkant eruit zodat je in ieder geval geen schade hebt aan de bovenkant van de lug.

Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een Raymond Weil Freelancer Dive in m’n collectie. De versie met jubilee metalen bandje (22mm).

De gaatjes naar de springbar zijn echter zo klein, dat ik er met geen enkele tool die ik heb aankan. Dat wil zeggen, een “watch-schroevendraaier” die in eens kocht op Amazon en de strap tool die bij het bandje kwam.

Iemand tips voor een goede tool die klein genoeg is?

Als mijn matje er na 1 keer bandenwisselen zo uit ziet. Doe ik dan iets goed of juist niet?

(2 horloges gewisseld, 1 van staal naar rubber en 1 van leer naar staal)

1 like

Als je hobbymatig graag leer te lijf gaat dan ben je lekker op weg. Maar als je netjes horloge bandjes wil wisselen, dan moet je nog wel een beetje werken aan je oog/hand coördinatie…wat een slagveld :joy:

4 likes

:joy: :joy:

1 like

Ik denk dat het de clasp van de stalen band was ofzo die dit slagveld aangericht heeft. Leek me ook al niet helemaal de bedoeling :joy:

Blij met mijn matje. Nuttig ding.

2 likes