Batterij Cartier horloge

Goedemiddag, ik ben nieuw hier. Ik heb van mijn moeder een Cartier Trinity horloge geërfd, het is een verguld horloge. De rand is goud en niet 3 kleuren.

De batterij werkte niet meer dus ik ging gisteren naar een goed bekend staande juwelier voor vervanging ervan. Eerst vroeg ik wat een batterij kost. 15 euro zei hij. Hij nam het horloge mee. Hij kwam terug om te zeggen dat een batterij voor een Cartier horloge 65 euro kost! Ik kreeg direct het gevoel dat ik werd genept. Ik zei dat ik dat te duur vond en wilde weggaan. Toen kon het ineens voor 25 euro. Vanochtend zag ik dat het horloge er vannacht mee was opgehouden.

Ik heb de juwelier gebeld en gezegd dat ik graag langskom zodat hij de batterij eruit kan halen en ik mijn geld terugkrijg.

Wat een vreemde gang van zaken zeg.

Ik denk dat ik voor deze keer maar naar Cartier ga maar als ik op deze site kijk moet een betrouwbare juwelier het toch ook kunnen doen?

Vriendelijke groet,
Djeena.

3 likes

Zoek een horlogemaker, juweliers zijn verkopers

2 likes

Duidelijk. Bedankt.

1 like

Heb even een link geplaatst met bekende horlogemakers waar ervaring mee is op het forum

Ja super!

Ik heb er 1 in Huizen gevonden. Heel fijn!

Als het een erfstuk betreft (en m’n condoleances voor het verlies van je moeder, uiteraard) zou ik naast een platte batterijwissel ook naar een horlogemaker gaan die zo’n quartz een volledige beurt zou kunnen geven waarbij eventuele pakkingen, schoonmaak en mechanische controle meegepakt worden met respect voor het feit dat het een vintage is.

Erfstukken nooit nonchalant aanpakken, daar kosten ze in emotionele zin veel te veel voor.

6 likes

Ervaringen met met mijn vrouws Cartier Tank leren dat het een aanmerkelijk forsere investering is als dat via de officiele weg gaat.
Cartier verwisselt alleen in combinatie met een enkele honderden euro’s kostende servicebeurt.
Het is dus zoeken naar een niet-officiele weg. Die hoeft overigens zeker niet minder te zijn, hebben wij ervaren.
Succes

2 likes

Toevallig zat ik te denken dat het er ook mee te maken kan hebben dat het horloge mss wel 2 jaar stil heeft gelegen, met een batterij erin die het niet meer doet. Lijkt mij niet goed voor het horloge. Dus volledig laten nakijken lijkt mij een goed plan.

Bedankt voor de condoleance.

1 like

Heel fijn dat ik dit forum heb gevonden!

2 likes

Naar Wesselink en Vreeker gaan te Alkmaar
Goede service en voor een stuk minder

Dat kan uiteraard een stuk goedkoper zeg.
Overigens …. Welkom op dit forum! Ik hoop dat het je brengt (of eigenlijk al blijft brengen) wat je zoekt :slight_smile::+1:

2 jaar geleden heb ik bij Cartier een batterij laten vervangen. Horloge kwam uit 1998. Kosten… 45 eur, incl koffie.

1 like

Vrouw heeft tank. Gewoon batterij laten vervangen. Konden we op wachten. 20 euro. Paar schroefjes losdraaien.

1 like

Goedemorgen. Dank voor alle antwoorden. Het heeft mij idd gebracht wat ik zocht :wink:.
Ik voel vooral de betrokkenheid hier.

45 euro bij Cartier. Wat een afzetter met z’n 65 euro!

Inmiddels ben ik wijzer door jullie en weet ik wat te doen.

Fijne dag!

2 likes

Klopt niet wat je stelt.
Je hebt bij Cartier ook gewoon een batterij interventie en die is niet goedkoop maar is ook zeker geen honderden euro’s.

1 like

Nee, ik bedoel de juwelier waar ik was. Hij zei dat een batterij van Cartier 65 euro kost en toen ik dat te duur vond, kon het ineens voor 25 euro :zipper_mouth_face:

Dan was dat dus pech. Het gaat hier wel om een goed bekend staande, serieuze juwelier. Het bedrag was ongeveer 450 euro.
De keer daarop was het ook pas de derde die wij belden die het voor enkele tientjes wilde doen. Met de nadrukkelijke waarschuwing dat het niet hetzelfde was als die Cartier-service, voor wat betreft bijvoorbeeld waterdichtheid.

Cartier doet ook een batterij service en ik dacht dat dit €115,- kost.
Niet goedkoop maar geen €450,- …
Als bij het atelier van Cartier blijkt dat een nieuwe batterij niet afdoende is dan krijg je een PO voor een full service ( wat dat dan ook voor mag stellen bij een Quartz horloge ) en dan kom je inderdaad bij de bedragen die jij noemt.

1 like

Martens Maastricht is geen Cartier AD.