Battle of cocktail times: SARB065 vs SRPB43 welke vind je beter...en waarom

Ben nog steeds niet overtuigd om voor de SARB065 te gaan.
Iemand met een SARB065 in de buurt van den haag, leiden (of eventueel a’dam) om even te bekijken en te passen?

alvst dankt voor het lezen.

Dan koop je toch gewoon mijn Starry starry night Cocktail oale vrind… :joy:

3 likes

:rofl::rofl::joy::rofl::joy::rofl:
Heb a meerdere keren naar gekeken, maar niet voor mij.

1 like

Misschien heb je iets aan dit artikel:

Of misschien heb je iets aan deze foto: (van hetzelfde artikel)

Wat je ook kiest, je kunt het nooit fout doen !

6 likes

heb het ook al gevonden. daarom begin ik meer te neigen naar de nieuwe.
Maar wil wel eerst de SARB065 zien

Ik heb een SARB065. Werk in Den Haag (loopafstand van Den Haag HS), als overdag je die kant op kan komen kan je hem zien. Prachtige klok, erg blij mee. PM maar.

3 likes

@daffie thanks!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

@Rene1:

Toevallig vandaag mij New Cocktail Time aangehad. Dus gelijk even op je vergelijking gekeken. De mijne heeft wel degelijk MADE IN JAPAN er op staan. Reden om voor de de New te gaan; de aangename prijs die ik betaald heb ad. €280 incl. BTW etc. & de iets lagere kast.

De net genomen foto heeft geen artistieke pretentie, maar dient enkel ter illustratie :wink:

5 likes

:blush: Ja ik dacht wellicht een waardevolle kleine toevoeging.

1 like

Vandaag heb ik de mogelijkheid gehad om zowel de SARB065 (met dank aan @glengoyne17) als de SRPB43 te passen.
Ik moet zeggen dat beide horloges zeer goed uitzien. als ik ze naast elkaar vergelijk zijn ze ongeëvenaard.
De SARB065 heeft een beter uurwerk, maar ik vind de pilbox kroon beetje gedateerd uitzien. net iets aan de kleine kant of net elegant genoeg. Alsof ze erop moesten bezuinigen. Dikte van de kast vind ik wel meevallen. De uurmarkers die uit twee delen bestaan zijn werkelijk minder storend dan je zal vermoeden. gezien de macro foto’s van het web. Dit was een van de argumenten om juist voor de nieuwe cocktail time te gaan.

De SRP43 heeft een uitgesproken kroon. ziet er meer van deze tijd uit, maar iets te groot. Het voelt goed aan, makkellijk te bedienen. Alleen merk je bij het opwinden dat het een 4R uurwerk in zit. De rotor is in goud kleurig. oogt mooier en geeft iets sjieks tov de SARB065. Die is gewoon in staal. de tekst PRESAGE is in werkelijkheid niet heel storend. uurmarkers vind ik ook mooi.

Als de SARB065 niet zo’n geschiedenis had, dan had ik voor de SRPB43.
een stoere kroon, mooie gouden rotor en 70 euro goedkoper.

Nu ik beide gezien heb, kan ik nog steeds geen duidelijke keuze maken.
Voor de looks SRP43 en 70 euro besparen,

maar stukje geschiedenis van cocktail time en 6R15 uurwerk, dan de SARB065

Toch maar nog een nachtje erover slapen.

3 likes

There is only one real cocktail time and that is the Sarb065 :wink:

1 like

Yes, as the Highlander said : “There Can Be Only One !”

Misschien kun je @HanDavinci vragen om één Mod te maken van beiden ?

1 like

Euh…
Er zijn er 8

4 likes

Je zegt t zelf :
SRP stoere kroon,mooiere rotor,70 euro goedkoper
SAR enkel n "beter " uurwerk waar je werkelijk geen seconde profijt van hebt en niemand ooit zal zien.Geschiedenis is verleden tijd, en anders koop je over n tijd er gewoon nog eentje…zo duur zijn ze niet.

4 likes

Je hebt helemaal gelijk!! Het is de antwoord, die ik niet zoek.

Probeer een goede argument te vinden om de SARB065 te kiezen. Ik hoopte erop dat na het zien van beide horloges, de SARB als winnaar uit zal komen. Maar dat is niet het geval. Ze zijn vrij wel identiek. ieder zijn pro’s en cons. maar geen duidelijke winnaar.

dusss

Jawel :joy::joy::joy: duidelijke winnaar…nogmaals je eigen woorden…je hoopt op n goed argument voor de SAR maar weet dus eigenlijk al beter.
Neem die SRP man :+1:
En over n jaar die ander.
Gevalletje kiezen tussen n 9- of een 9…:grinning::grinning::grinning:

1 like

Na overleg met mijn vrouw. Keuze gemaakt
NA topic volgt…

Bedankt voor lezen en je inbreng

2 likes

Na overleg met mijn vrouw, hebben we gekozen voor de SRPB043. Zo snel is ie gekomen, zo wnel is ie gegaan.

Maar toen ik het heb verkocht. Blijft de cocktail time spoken.
Ik had misschien beter naar @vierport, @anon50762135EV, @RLC en vele andere forumleden moeten luisteren dan mijn vrouw voor een horloge aankoop.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Binnenkort NA topic

Fijne Kerst allemaal!!

1 like

Haha wijze les nummero uno geleerd. Voor horloge advies moet je NIET bij je vrouw zijn.

Les nummero twee is het origineel is altijd beter dan de reissue massa productie versie.:wink:

Nog steeds erg blij met mijn Sarb065 Cocktail Time. Gisteren nog even om de pols gehad.

6 likes

Gisteren naar de Hudsonsbay gegaan. even kijken wat voor horloge aanbiedingen ze doen.
Zag ik de SRPB43 liggen. Toch nog even passen en ik heb geen spijt van deze weg te doen en voor de SARB065 te gaan. SRPB43 is een stuk lichter dan de SARB.
SARB is een blijver
Oh ja, Als je nog zoekt naar een Seiko Samurai met pepsi bezel. Daarop krijg je 30% korting.
Ik heb hem gepast maar is niets voor mij. misschien iets voor jou?