beginnen met flipperen

Hey Wouter,

Flipperen kan altijd. Op zich is er ook niets mis met flipperen. Soms valt een horloge tegen als je net als een ieder wel eens een horloge van een plaatje besteld…
Soms raak je erop uitgekeken.

Ik heb in het jaar dat ik actief horloge-hobbyist ben geworden in elk geval meer gekocht en verkocht dan gehouden. ;).

Hoort voor mij bij de hobby.

3 likes

Laat me weten als het lukt!
Wil al een tijdje heel graag bij het flipper clubje horen, maar het wil maar niet lukken. :neutral_face:

2 likes

Leuk al die ervaringen! Vrouwlief vindt het allemaal maar vervelend al dat gescroll en gezoek naar koopjes. Wel leuk als je van de verdiende ekkies wat moois kan kopen, geeft mij in ieder geval een fijn gevoel.

1 like

Lastige vraag. Ik koop horloges omdat ik ze graag wil hebben. Niet omdat ik denk dat ik er winst mee kan maken.

2 likes

Na al het flipperen komt er toch is een horloge voorbij die je rust geeft en waardoor je eigenlijk niet meer op het horlogeforum kijkt, zo ook mijn Doxa:

7 likes

In het begin gaat het vrij rustig. Misschien 2 tot 5 horloges. En voor je het weet gaan de remmen los en zit je op 20 a 30 horloges. Daarna komt als je gelukt hebt de periode dat je denkt. Waarom heb ik 30 horloges nodig. Dan verkoop je zowat alles om daarna 2 tot 5 echte mooie horloges over te houden.
Totdat je weer je volgende “grail-watch” tegen komt. Rare hobby blijft het :grin::roll_eyes::joy::muscle:

1 like

Wat is je doel? Wil je gewoon zo veel mogelijk horloges bij elkaar scoren of wil je door te flipperen ontdekken wat je mooi vindt aan een horloge?
Of is je doel elke keer met winst verkopen en zo een high end piece te vergaren?
Ik heb sinds ik hier lid ben ook al aardig wat horloges geflipperd maar het geeft eigenlijk alleen maar onrust. Nu probeer ik echt pas iets aan te schaffen als ik zeker weet dat ik dat horloge een tijd ga dragen. Maar zo af en toe gaan die ook binnen een paar dagen weer weg als de klik er niet is.
Mijn advies is om horloges pas te kopen nadat je ze gepast hebt en er een klik mee hebt. De zoektocht is leuk maar iedere keer weer de boel weg doen kost je vaak geld en is zonde van je energie.

7 likes

Zo veel mogelijk naar schiphol gaan en Rolexen voor list kopen

8 likes

Maar die mag je hier niet met winst verkopen!

Niet in het blauw :slight_smile:

2 likes

Waar dan wel op HF

Pas op dat Flipperen geen doel op zich is maar het resultaat van of bescheiden middelen of van de wens om veel verschillende horloges (en soms ook 5 keer dezelfde) te bepotelen zonder een mega collectie aan te willen leggen. Aan beide oorzaken is iets te doen. Acceptatie en inzicht in je eigen gedrag verminderen iets aan de omloopsnelheid, maar niet veel :grimacing:

2 likes

Ik zou rustig aan beginnen, flipperen light om er in te komen

Ja hoor als je de tuinset moet gaan verkopen voor een nieuw bandje of als je gewoon zelfcontrole hebt :wink:

@anon50762135 is bijvoorbeeld ook mysterieus genezen verklaard

1 like

stoppen is onmogelijk :joy:

Groeten uit California.

2 likes

Oei, sterkte!

California a/d Ijssel…

1 like

Rijn. De Rijn, de fles, de **** en Vites.

2 likes

:thinking:

Ik zal verder niks zeggen… :smirk:

1 like

Als je redelijk kostenneutraal kunt flipperen is het leuk…als je ieder horloge €100 moet laten vallen om hem ‘geflipperd’ te krijgen ben je nog als ooit uitgeflipperd. Of je laat het wel… Succes in ieder geval :+1: