Eens, je hebt wel deze maar die draag alleen een bycicle chain, geen horloge.
dat soort gedrag… WAAROM?
Onderdeel van rap: Flexen.
Willen laten zien dat ze hard en echt zijn.
Als je naar rap uit België kijkt krijg je bijvoorbeeld teksten als:
Ik kom van freestyles op wandeling voor een jointje dus alsjeblieft praat met respect en houdt een fucking lager toontje
Wat ik rap heb ik geleefd, maar dat is geen geheim
Ik was echt cel 342 in Begijn
Of ik leerde van men kansen ewa ja de kans is klein nu kom ik zelf niet meer buiten pak men money en verdwijn
Freddie Konings met een Rolex datejust? Ik ben geen expert op Rolex gebied.
Snap ik, als oldschool hiphop liefhebber zie ik ook graag clips met dikke auto’s, grote huizen, bakken aan drank, dure horloges, gouden kettingen waar je nekklachten van zou krijgen…
Maar get real, een huisje in Nederland kost gemiddeld 360k, en je bent te armlastig om zelfs als ondernemer (want dat ben je als artiest) een attribuutje op de zaak te zetten dat je 8 k kost maar gaat emt een nepper lopen…
MOEHAHAHAHAHAH
Duitse rappers hebben dit door, die beginnen of een label of ze investeren in een kapperszaak of zo.
De een een kapperszaak de ander een donerzaak en weer een ander geeft of zijn eigen diepvriespizza’s uit of heeft een deal dat ze hem mogen gebruiken als trademark. Nederland is een relatief klein land.
Nederland heeft 17 miljoen inwoners waarvan een hele grote laag te oud is om hedendaagse rap te waarderen. Duitsland heeft er 83 miljoen en ook nog eens bindingen met hun regio en zo. Nederland is zo klein het boeit mij niet waar iemand vandaan komt. Maar in Duitsland wordt het met trots uitgedragen waar je vandaan komt of waar je opgroeide.
Maar ook in Duitsland lopen zat rappers met neppers rond. Zal altijd blijven. Ik zou zelf geen Rolex willen, dus voel die behoefte ook niet. Maar ja ik luister dan ook liever een J Cole of zo.
Maar ja ik zie ook niet veel beroemde mensen met een Seiko of zo. Ja de Captain Willard werd gebruikt in een film en ik geloof een andere turtle ook?
Maar zo zie je het niet gauw.
Ik maak er toch niks anders van… zat volgens mij in jou team…
Ik mis de humor van weleer in teksten. Het hoeft niet allemaal Gangsta te zijn.
Edit: Kowlier is horloge liefhebber, Dat is welbekend.
Tourist LeMC heeft een plaat gemaakt met Flip:
Ook even wat anders dan gangster gedoe.
Grappig dat Kowlier daar geen horloge lijkt te dragen in de clip tenzij ik me verkijk.
Ha, hier is hij zelf te verstaan tot over de Schelde.
Hij had er wel degelijk een aan hoor. Hier een print screen die ik iets verbleekt heb. Er blinkt iets onder zijn mouw:
Sowieso nep.
Hele beschaafde keus voor een president!
Oh say can you see… is dat zo eentje uit de nieuwe lineup?
Goede vraag, de rechtse in elk geval wel.
Nee, wij houden ons al sinds maart aan alle opgelegde regels. Ja, het is lastig, met momenten heel lastig. Wanneer je dan ziet dat sommige zich beter voelen dan de regels, of die zelf gaan interpreteren (gaat hier niet meer alleen over AVW) dan maakt dat het net nog wat lastiger. Het ontbreekt aan burgerzin en dat is triest.
Vergeef me, en ik wil absoluut niet de discussie aan gaan wat goed en fout is qua bestrijding van het virus, maar het woord “burgerzin” is in mijn ogen pas echt triest.
Zou Biden ook al moeite hebben met het verkrijgen van gewilde modellen en daardoor voor de DJ zonder fluted bezel te gaan?