Bekende personen en hun horloges - Deel III

Nope.

3 likes

Dat komt neer op een gemiddelde van CHF 225.000,- per horloge. Niet verkeerd.

1 like

Minus degene die ze weggeven en dat zijn er best veel in is de autosport, wielrennen en tennis.

2 likes

Goed punt, maar als ze die weggeven voor 0,- dat is het gemiddelde voor die 5.000 horloges nog steeds 225.000 toch…?

1 like

Ik heb mijn Casio er niet bijgepakt, maar volgens mij gaat de gemiddelde verkoopprijs dan omhoog hè (sales cijfer delen door minder horloges).

1 like

Meer. Als ze er nou eens 1000 weggeven?

De berekening is beetje kort door de bocht, ze kunnen ook horloges uit vorige jaren verkopen, en niet alle horloge hoeven verkocht te worden. Dat alles nog los van eventueel andere bron van “sales” inkomsten.

Ervan uitgaande dat ze 5.000 horloge per jaar maken, en hiervoor in totaal CHF 1.130 miljoen binnenkrijg, komt dat neer op dat ze gemiddeld CHF 225.000 per horloge hebben binnengekregen.

Of ze nu 10 of 1.000 horloge voor 0,- hebben weggegeven, in totaal blijft het gemiddelde wat ze per horloge van die 5.000 hebben gekregen: CHF 225.000.

Als je bedoelt dat de gemiddelde verkoopprijs per horloge hoger ligt dan wat ze gemiddeld binnen krijgen per horloge: eens.

Edit:

Vanaf 3:38 min korte uitleg over bv alleen de productiekosten van nieuwe schroeven. Is de prijs te rechtvaardigen? Dat denk ik nog steeds niet.
4 likes

De aardige mijnheer van RM heeft me eens uitgelegd dat het bedrijf voor een nieuw model horloge een bijpassend manufactuur caliber ontwikkelt.
Daar hangt wel een prijskaartje aan.
Of de MSRP ‘gerechtvaardigd’ is?
Die vraag kan bij ieder horloge gesteld worden.
Zodra iemand het koopt is het antwoord ja.

De doelgroep van Richard Mille heeft geld als water, die kijken niet op een tonnetje meer of minder.
Voor mezelf: met een dergelijk budget zou ik op de Rue de Rhône even naar de overkant lopen en bij Patek binnen gaan…

2 likes

Lijkt mij ook.

Beter dan zo’n Emirati G-Shock iig. :smile:

2 likes

Welk horloge draagt Jan Lammers hier?

2023-07-10 08_27_53-Window

2 likes

Ik dacht aan een Seiko Tuna.

1 like

Denk niet dat Promes zich erg druk maakt over het feit dat hij nooit meer (tenzij ie 10 jaar wilt zitten) in Nederland kan wandelen. Met pak m beet 20-30 miljoen op de bank. Dan maar niet op bezoek bij tante Es en oom Stanley.
Ik zou het zelf iig totaal geen probleem vinden met zo een bankrekening :smirk: , genoeg mooie plekjes op de wereld waar ze geen uitleveringsverdrag met NL hebben. En mis je toch echt je familie? Ach, dan laat je ze toch lekker af en toe overkomen. Voor een weekje of 8.

Ik zie alleen een zwartblauwe nato :man_shrugging:t4: Volg dit topic altijd, maar ben denk ik de allerlaatste persoon op dit forum die horloges op dit soort foto`s kan herkennen.

1 like

Ik de op ĂŠĂŠn na laatste dan. :joy:
Toevallig zag ik hem dit horloge gisteren dragen op TV dus viel wel op.

1 like

Ik had al een vermoeden dat wij op 1 lijn zitten met onze horlogekennis :grin:
Sommigen hier herkennen van 200 meter afstand een secondewijzer. Inclusief het jaartal en serienummer. Of ze kunnen beter goegelen, dat kan ook.

2 likes

Beter krijg ik 'm niet

1 like

Is het niet een Omega?

7 likes

Dacht ik ook aan, maar de strap komt niet overeen en de kast lijkt toch echt zwart…

Gr, Vigorelli

En die ziet er op de pols ook nog een stukje minder subtiel uit dan het toch al niet bescheiden horloge van Lammers:

1 like

Hoeveel is veel? In de F1 enkel aan de coureurs en teambaas van Ferrari en McLaren. Dat zijn er 6. In het wielrennen aan Alaphilippe en Cavendish en misschien een enkele ander. In het tennis en golf een enkeling. Als het er totaal 30 zijn is het veel mijns inziens.

:thinking:

1 like

10 likes